04/02/2014 Com definir els objectius de màrqueting online?
Quan fem màrqueting digital i online, hem de tenir-ho tot molt ben controlat i no deixar res a la improvisació. Per això és importantíssim definir acuradament els objectius que volem assolir. D'aquesta manera tindrem alguna cosa en la qual basar-nos i podrem prendre les millors decisions en moments confusos.
Si no sabem cap a on ens dirigim, en què basarem les nostres decisions i com mesurarem els resultats?
Tot i que els objectius de màrqueting tenen com a última finalitat les vendes, no ens podem limitar a dir "volem incrementar les vendes"sinó que haurem de definir els objectius previs a això:
Primer ens han de conèixer, després hem de tenir notorietat i credibilitat, posicionar-se com una marca de qualitat, facilitar el procés de compra, etc. i com a última conseqüència, augmentem les vendes.
Una cosa molt lògica però que moltes vegades es passa per alt és que els objectius de màrqueting online han d'estar íntimament lligats als objectius generals de l'empresa. És a dir, hem de tenir present el Pla General de la nostra empresa per tal de redactar els objectius amb coherència. Els objectius a més, per tal que siguin efectius, han de ser redactats per escrit i s'han de comunicar a les diferents parts de l'empresa. En la seva redacció, han de començar per un verb d'acció o consecució, com per exemple "Incrementar la nostra notorietat" o "augmentar els registres online". La manera com ho farem forma part de l'estratègia. Però no n'hi ha prou amb això! Un punt indispensable és determinar els objectius de màrqueting online d'acord amb les tècniques S.M.A.R.T.
- [ S ] Específics: ha de ser el més detallat possible per tal que no quedi marge d'error.
- [ M ] Mesurables: per poder avaluar els resultats hem de definir prèviament les xifres o els percentatges que volem incrementar o reduir.
- [ A ] Assolibles: estableix objectius concrets que siguin possibles d'aconseguir. Marcar objectius massa alts pot arribar a ser contraproduent.
- [ R ] Realistes: han de tenir sincronia amb la resta de l'equip i amb les capacitats i valors de l'organització.
- [ T ] Definits en el temps: programar una data en la qual els objectius han d'estar assolits.
Com per exemple, "incrementar la nostra notorietat en xarxes socials amb un 20% en tres mesos" o "augmentar els registres online en un 10% cada mes". Esperem que us haguem aclarit com definir els vostres objectius de màrqueting online. Però si encara us trobeu una mica perduts en aquest tema, podem ajudar-vos a definir-los i a establir un bon pla de comunicació online. Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres aquí.