16/02/2011 4 punts clau pels enviaments d'email màrqueting

26/02/2011 - www.puromarketing.com

A continuació expliquem 4 punts clau a tenir en compte a l'hora de realitzar enviaments d'email màrqueting:

  • Estudi del perfil de la base de dades: possibilitats de segmentació i concordança. El criteri de segmentació d'una base de dades és de crucial importància per al bon funcionament d'una campanya de opt-in e-mail. Així, la segmentació està al servei que existeixi una concordança entre el contingut de la campanya i el perfil de la base de dades Si dirigim els missatges a usuaris susceptibles d'estar interessats –fet deduïble per edat, sexe, localitat, gustos, etc.- aconseguirem bons resultats. Per exemple, si implementem una campanya de captació de leads per un outlet online, l'idoni seria triar una base de dades relacionada amb descomptes, roba, complements i/o bellesa. Si a més existeix la possibilitat de realitzar una segmentació per edat, sexe o perfil d'interès, la campanya aconseguirà un ROI molt més elevat ja que haurem aconseguit una concordança entre el missatge i el receptor. D'igual forma, si la nostra campanya compta amb un bon incentiu, com pot ser un val descompte per utilitzar en la primera compra en el outlet online, la conversió augmentarà sense perdre de vista la qualitat dels leads generats. Alhora, deixar tranquils als no interessats és un element que juga al nostre favor, ja que no els cansarem amb missatges inadequats i en conseqüència estaran receptius a futures accions orientades al seu perfil.
  • La freqüència dels enviaments. La freqüència d'enviaments és un altre factor a tenir especialment en compte. Trobar un punt d'equilibri dependrà de diversos condicionants. El perfil d'usuaris de la base de dades (o de la segmentació triada) i el tipus d'informació a transmetre seran dos aspectes fonamentals per determinar aquesta freqüència. Així, els enviaments de notícies d'un periòdic online tindran una freqüència diferent, en aquest cas, més elevada, que els enviaments d'ofertes d'una companyia d'assegurances. És altament recomanable aclarir en el formulari de subscripció la freqüència amb la que l'usuari rebrà els e-mails, així com oferir-li l'opció que ell mateix decideixi la freqüència de recepció. Aquests són elements rellevants que no cal perdre de vista si volem aconseguir uns bons resultats.
  • El missatge i el disseny defineixen la qualitat d'una campanya. El missatge ha de llegir-se i entendre's a la primera. Cal apostar pels missatges concrets i sense complicacions. Els elements bàsics d'un missatge són l'encapçalament, amb la marca i el slogan molt concís del producte; el missatge fort, de màxim 2 línies introductòries capaces d'atreure a l'usuari; el cos, amb l'explicació del producte o servei de manera clara, concisa i sense embuts; i el clic to action, punt clau caracteritzat per transmetre la màxima informació amb les mínimes paraules, oferint a l'usuari exactament el que necessita ja que solament així realitzarà el clic. El disseny, en general, ha de ser així mateix senzill: pocs colors i tipografia estàndard. Cal deixar clar “què és què”, és a dir, l'usuari no pot confondre un element d'imatge per un botó o un enllaç. Si això ocorre, perdrem un lead i en conseqüència la campanya no funcionarà d'igual manera. Així doncs, hem de prestar especial atenció a la combinació missatge i disseny de les campanyes d'email màrqueting que enviem a les nostres bases de dades. En aquest sentit, cal harmonitzar creatius i copys amb la finalitat d'amplificar els nostres resultats. 
  • Anàlisi de les campanyes. Una vegada aconseguida la bona combinació d'aquests elements, no cal despistar-se. És indispensable realitzar un seguiment constant de les conversions, de fet és la clau definitiva perquè la campanya sigui exitosa, i no nomès de manera puntual ja que així obtindrem una tornada sostenible al llarg del temps. En aquest sentit, és necessari tenir clars una sèrie d'objectius com: aconseguir un augment d'obertura i del CTR sense reduir l'obtenció de leads; mantenir la fidelització de l'usuari amb el menor nombre de baixes possible; augmentar el ROI sense que aquest fet suposi un dany per mantenir la base de dades activa i fidelizada; i estudiar si és millor treballar amb CPM o CPL en funció de l'interès i objectius de l'anunciant i de la base de dades en el marc del mercat online actual.

Voleu conèixer la nostra solució d'email marketing?