11/02/2014 Què signifiquen les teves dades de Google Analytics?

Abans de fer qualsevol anàlisi web, hem d’entendre el significat d’algunes paraules, les quals hi ha molt més darrere del que sembla. Tot i que si passem per damunt dels termes en Google Analytics ens apareix una petita definició, moltes vegades no acaba de deixar-ho clar i no s’explica tot...

Per això avui us aclarim aquests conceptes, quines dades es consideren “normals” i què hem de fer per solucionar-ho. Perquè més que treure dades, allò important és saber interpretar-les.

Abans de prosseguir, permeteu un consell: no mireu mai un únic indicador, perquè es poden donar mal interpretacions. Per tant, sempre s’ha de mirar a tots els indicadors en general per treure conclusions.

Visites

El nombre total de visites del lloc web (normalment en un dia, però es pot configurar).

Hem de tenir en compte que aquest número no comptabilitza usuaris sinó vegades que s’ha entrat al lloc, pel que és molt segur que hi hagin visites duplicades (un mateix usuari que visita repetidament la pàgina).

Si teniu poques visites o voleu augmentar-ne, la solució està en el màrqueting digital:

  • Optimitzeu la pàgina per un bon posicionament web
  • Utilitzeu les xarxes socials,
  • Genereu continguts a un blog
  • Feu publicitat amb Adwords.

Visitants únics

Nombre d’usuaris únics que han visitat el web. “Únics” perquè representa els visitants no duplicats (sense comptar el nombre de vegades que un mateix usuari ha entrat al web).

Pàgines vistes

El total del número de pàgines visitades dins del lloc web.  És a dir, es compta cada una de les pàgines visitades, com la informació de contacte, sobre la empresa, etc.

Però, si un usuari es mou de la home a una altra pàgina i després torna a la home, també es comptabilitzarà com una altra pàgina addicional, pel que també trobem una duplicació.

Pàgines / visita

La mitjana sobre el número de pàgines vistes per cada visitant.

Una mitja de 1 pàgina/visita significarà o bé que els usuaris han trobat el que buscaven a la primera, o bé que han fugit de la pàgina. Però una mitjana molt alta de pàgines per visita no és necessariament una bona dada ja que pot significar que donen voltes sense trobar allò que busquen i finalment abandonin la pàgina.

Podríem dir que una bona mitja es situaria entre 2-3 pàgines / visita, però depèn molt del tipus de lloc web.

Duració mitjana de la visita

Indica la mitjana del temps que els usuaris naveguen pel vostre web.

Per tant, una mitjana molt baixa significarà que els usuaris abandonen el web només entrar, pel que hi trobem un greu problema. La duració recomanable dependrà del tipus de la pàgina, però en general, quant més temps, millor.

Si el vostre temps de visita és molt reduït, probablement sigui per problemes de navegabilitat, per tant:

  • Feu un disseny més visual
  • Milloreu la usabilitat

Percentatge de rebot

És la taxa de persones que abandonen la pàgina sense fer cap interacció o bé que abandonen la pàgina en menys de 10-15 segons.

S’interpreta que aquest percentatge d’usuaris que han entrat, no han trobat cap interès, no és el que buscaven o no veuen clara la pàgina. Per tant, una taxa de rebot molt baixa serà senyal d’una bona organització dels continguts i un bon disseny.

La taxa de rebot dependrà molt del tipus de la pàgina: si és un bloc serà més alt (50-60%), perquè molts usuaris entren, llegeixen la pàgina i marxen, però si parlem d’un comerç electrònic, hauria de ser més baixa (30-40%).

Possibles solucions?

  • Mireu que la pàgina sigui suficientment clara com per què els usuaris sàpiguin cap a on han d'anar
  • Comproveu la velocitat de càrrega de la pàgina
  • Reviseu que els continguts es corresponguin amb allò que els usuaris busquen
  • Elimineu/reduiu les finestres emergents (són molestes)

Percentatge de visites noves

Les persones que han visitat el web per primer cop.

Aquesta xifra també ens dóna (indirectament) el nombre de visites recurrents, els que visiten habitualment la vostra web. Pel que, si per exemple, teniu un 28% de visites noves, hi haurà un 72% de visites recurrents.

El percentatge de visites noves és interessant si volem captar nous usuaris, però d’altra banda, el percentatge de visites recurrents signifiquen els usuaris fidelitzats, que passaran més temps a la pàgina, faran disminuir el percentatge de rebot i fan augmentar els bons resultats.

No hi ha accions específiques per augmentar les visites noves o recurrents, però pel general, cal crear continguts de qualitat i fer màrqueting digital, com hem explicat al principi.