20/03/2014 L’escala cap a l’èxit online sostenible
Després de l'1, ve el 2. D'això tracta el post d'avui.
Ho diem perquè sovint trobem els típics errors com voler aconseguir massa coses alhora o amb un ordre equivocat, i que normalment desemboquen en frustració.
L'èxit ràpid i sense esforços no existeix (almenys no el que és sostenible en el temps). El que puja massa ràpid, cau en picat.Per això, allò essencial és mantenir aquest èxit i no ho podrem fer sense construir prèviament unes bases consolidades.
Avui us parlarem d'aquestes bases i dels passos que cal seguir per aconseguir un èxit sostenible: L'escala cap a l'èxit sostenible.
No podem pretendre arribar a un bon rati de conversió, sense haver-nos donat a conèixer abans i ens tinguin en consideració. Una idea tan simple com aquesta, que moltes vegades es passa per alt. De forma esquemàtica, aquests són els objectius i passos que hem de seguir per arribar a l'èxit online sostenible:
1. AUDIÈNCIA: "Ens escolten"
El primer pas és definir el nostre lloc web, escoltar/investigar i determinar uns objectius i estratègia, amb la finalitat d'aconseguir la nostra primera audiència.
- Crea un lloc web acceptable amb un disseny funcional.
- Centra't en les visites i la navegació. Què podríem millorar de la web?
- Optimitza per als motors de cerca.
- Defineix els teus objectius i fes-ne el seguiment a l'Analytics.
2. CONEIXEMENT: "Ens coneixen"
El segon pas consisteix en donar-nos a conèixer, pel que haurem de dur a terme l'estratègia de màrqueting online, la qual haurà d'anar d'acord amb els valors i objectius generals del nostre lloc web.
- Implementa una campanya d'email màrqueting i aconsegueix una bona base de dades.
- Realitza una estratègia d'inbound màrqueting (SEO/SEM, Social Media, Creació de continguts...)
- Centra't en l'adaptabilitat i l'experiència mòbil.
3. CONSIDERACIÓ: "Ens valoren"
Ara ha arribat el moment d'anar més enllà i fer que els nostres usuaris considerin la compra. Però abans de la conversió, primer hem d'assolir petits objectius, seguir mesurant resultats i corregir possibles problemes.
- Estableix microconversions, cosa que ens indicarà si el nostre producte convenç o no (descàrrega del catàleg, visites als productes, etc.).
- Inverteix en usabilitat i optimització del web.
- Comença a dur a terme engagement orientat a la conversió.
4. CONVERSIÓ: "Ens compren"
Ha arribat el moment de donar l'última empenta als usuaris i fer que passin a l'acció. Si hem realitzat amb èxit les fases anteriors, aquesta no hauria de donar-nos massa problemes.
- Segueix amb l'estratègia d'inbound màrqueting i d'engagement orientat a la conversió.
- Inverteix en experiència del client.
- No deixis d'analitzar la navegació. Podem optimitzar el lloc web?
5. FIDELITZACIÓ: "Ens recomanen"
És més efectiu fidelitzar clients actuals que aconseguir-ne de nous. A més, uns clients satisfets recomanaran els nostres productes i serveis, per la qual cosa, la fidelització i atenció al client són parts importantísimes.
- Centra't en el màrqueting de fidelització: presta especial atenció als usuaris que han convertit més d'una vegada.
- Crea canals d'atenció al client i soluciona els problemes de forma ràpida.
- Fes servir eines com el CRM i el Business Intelligence.
- Crea sentiment de pertinença a la teva comunitat.