15/04/2014 Com definir les paraules clau a partir de les tendències de cerca de Google Trends
Una de les accions fonamentals en el posicionament web és la definició de les paraules clau amb les quals ens identificarem. Però com saber quines són les paraules clau més adequades per a la nostra web?
Una de les opcions és fer servir Google Analytics, des d'on podem saber amb quines paraules clau ens troben els nostres usuaris. D'aquesta manera podem adequar els nostres missatges i continguts a aquestes paraules i millorar el nostre posicionament. Però si la web és nova o no tenim dades significatives, això no ens servirà de molt...
Google Adwords també és una eina molt útil que mostra el volum de cerques de determinades paraules clau, però avui ens centrarem en Google Trends, una aplicació gratuïta i fàcil d'utilitzar que també pot ajudar-nos en la definició de paraules clau.
Google Trends ens indica quina ha estat la tendència de cerca per a determinades paraules clau, de manera que podem saber si el seu interès ha augmentat o disminuït en els darrers mesos. Cal dir que Google Trends no és una eina tan completa com l'Analytics, però és una forma còmoda i ràpida que et permet saber l'evolució de les cerques de manera proporcional.
A més, Google Trends permet comparar fins a 5 termes i veure de manera general la variació de la popularitat en cadascun dels termes cercats. Cal tenir en compte però, que no calcula per nombre de cerques sinó que ho mesura en una escala del 0 al 100 i que no mostrarà dades per a paraules clau que no rebin un nombre significatiu de cerques.
El seu funcionament és simple. Només heu d'introduir les paraules clau que vulgueu comprovar a la barra de cerca de l'aplicació i seleccionar l'àmbit geogràfic que més us interessi. Després us apareixerà un gràfic amb l'interès dels usuaris al llarg del temps per aquelles paraules clau, com es distribueixen geogràficament i quines han estat les cerques relacionades.
Les cerques relacionades fan referència a altres paraules clau cercades pels mateixos usuaris i relacionades amb el tema en qüestió. Això ens pot ajudar una mica més a definir l'interès de la gent i d'entendre la manera de cercar un determinat tema. A més, Google Trends també ens diu les paraules clau que més han augmentat en els darrers mesos, cosa que permet saber quina ha estat la tendència d'aquests interessos.