17/04/2014 ASO, el posicionament de les aplicacions mòbils a la App Store

Primer van aparèixer els posicionaments SEO i SEM, després el SMO (Social Media Optimization) i ara arriba ASO, el posicionament de les aplicacions mòbils.

Els dispositius mòbils i les seves aplicacions estan evolucionant de forma desmesurada. Cada dia es sumen 2.700 aplicacions noves i les existents ja superen els dos milions, que es diu ràpid. Aquesta gran proliferació ha fet que les aplicacions mòbils necessitin diferenciar-se i assegurar la seva presència a les botigues d’aplicacions.

Així apareix el posicionament ASO, un conjunt de tècniques amb l’objectiu d’aparèixer a les primeres posicions de l’App Store, en el cas de dispositius iOs, o el Google Play, en el cas d’Android. Podríem dir que el posicionament ASO és com el SEO però per a dispositius mòbils.

Com optimitzar la nostra aplicació a les botigues d’aplicacions? Els comentaris, els m’agrada, les entrades a la visualització, les descàrregues i la landing App al web seran els factors que us facin pujar posicions respecte la competència.  A continuació us deixem alguns consells per l’Optimització a la App Store (ASO):

Anàlisi de paraules clau:

Quines són les paraules amb les quals els usuaris buscarien una aplicació com la teva? Hem de trobar les paraules claus òptimes perquè els usuaris trobin l’App. Aquestes paraules clau les haurem d’incloure en tots els apartats possibles, com el títol i la descripció, però fent un ús moderat i prevalent sempre la qualitat per sobre de la quantitat.

Anàlisi de la competència:

Fes un estudi de les optimitzacions que està fent la competència i fixa’t si inclou alguna nova utilitat o avantatge respecte a tu. No et quedis enrere! Analitza bé quines altres opcions tenen els teus usuaris i ofereix alguna cosa millor que la teva competència. Els usuaris ho valoraran i et farà pujar posicions.

La categoria:

Situar-te a una categoria que no s’ajusta del tot a la teva aplicació et farà perdre posicions i descàrregues. Hi haurà vegades que la cosa està bastant clara... No hi ha un gran nombre de categories, però en cas contrari pensa bé com et buscarien els teus usuaris.

Els comentaris:

L’única manera d’aconseguir bons comentaris és desenvolupar una aplicació que s’ajusti a les necessitats i desitjos dels usuaris. Tot i així, incentivar els usuaris a que deixin una opinió un cop han adquirit l’aplicació ajudarà molt a potenciar aquest aspecte.

Actua fora de l’App Store:

Optimitza la teva pàgina web de l’aplicació i també escalaràs posicions en la botiga d’aplicacions. Hi ha molta gent que et buscarà per la web i no només per la App Store, així que una bona estratègia SEO o a les xarxes socials també faran augmentar el número de descàrregues.