20/05/2014 Els tests A/B i el rendiment de la teva web a través del disseny
Els tests A/B són una solució eficaç per comprovar com afecten els canvis de disseny web a la navegabilitat i a les conversions. Es tracta de mostrar dues versions diferents de la pàgina alhora, de manera que aniran apareixent aleatòriament una o l’altra als usuaris web durant un determinat període de temps.
Després només hem d’analitzar el comportament de les visites de cada versió i triar aquella que doni un major rendiment.
Aquest mètode permet basar les decisions en dades, i no en la intuïció ni en teories, sinó en la realitat de l’usuari. Moltes vegades nosaltres mateixos ens sorprenem com el fet de variar el color d’un mateix element o canviar-ho de lloc pot afectar de manera notable als resultats de conversió. La qüestió és assegurar-nos que la versió que donem finalment sigui l’òptima pels usuaris, per les seves interaccions i per la conversió a millors resultats.
Normalment el test A/B es compon de la pàgina actual que funciona com a pàgina de control (A) i una altra on variem alguns elements (B), tot i que també es poden mostrar dues propostes totalment noves.
Allò important però, és marcar l’objectiu de la pàgina, aquella acció que nosaltres busquem en els usuaris. A més d’establir l’objectiu general del web, com pot ser la compra, la inscripció o l’ompliment d’un formulari, també hem de marcar l’acció buscada a cada pàgina. Això ens permetrà avaluar les interaccions en cada cas i com afecten als resultats finals.
També hem d’assegurar-nos que els usuaris siguin significatius estadísticament. Això vol dir que fins que no haguem testejat la pàgina a un nombre considerable d’usuaris, els resultats no seran representatius ni extrapolables a la resta d’usuaris.
Els tests A/B, per tant, són una bona solució per optimitzar la web i millorar el seu rendiment. Podria ser que algun element no estigui en el lloc adequat o pogués donar millors resultats canviant alguna cosa? No et quedis amb aquesta incertesa, des d'Avellana Digital t'animem a què ho comprovis!