25/02/2014 Exemples de co-creation per a ecommerces i negocis online

La creació de valor i l'experiència del client són dos grans ideals que sovint s'aborden per separat, però què passa quan els integrem en una mateixa estratègia de negoci? El resultat és el co-creation.

Podem definir el co-creation com l'estratègia centrada en la participació activa dels consumidors en el procés de creació de productes i serveis, de manera que incrementa els beneficis de l'empresa i la satisfacció del client.

co-creation

A través del co-creation els consumidors aporten crítiques constructives, donen noves idees i suggereixen possibilitats i combinacions. A més, gràcies a aquesta activitat, l'empresa pot oferir al consumidor directament allò que vol i prefereix, millorant la rendibilitat del negoci.

Vista la definició i beneficis del co-creation, com pot una negoci online o ecommerce fer co-creation? Quines possibilitats té i quines són les eines que necessita?

Hi ha múltiples opcions de fer co-creation: a través de concursos, d'aplicacions web, utilitzant les xarxes socials, etc. L'opció més adequada i les eines necessàries dependran del tipus de negoci, de la seva manera de fer i dels seus productes i serveis.

A continuació teniu alguns exemples de marques d'èxit:

El laboratori co-creation de BMW: minisite per la col·laboració en disseny, funcionalitat i enginyeria dels seus cotxes.

co-creation-lab

My Starbucks idea: lloc web per recollir les idees de consumidors, ja sigui per millorar productes, la mateixa cafeteria, la botiga de merchandising, la responsabilitat social, etc.

starbucks

Concurs co-creation de Lego: concurs per la creació d'un model per a col·leccionistes de Lego, basat en el disseny de la caixa, els materials i altres característiques.

co-creation-lego

Open innovation de Unilever: portal de presentacions d'idees i solucions basat en l'ompliment de camps.

open-innovation

Energizing refreshment de Coca-Cola: participació amb múltiples curtmetratges i sis guanyadors.

coca-cola

Heineken Holding: es disposa a escoltar les opinions dels consumidors a través d'aquesta pàgina. Tot i que no ofereix una participació activa, és un bon començament pel co-creation.

heineken

El Co-creation s'ha de veure, per tant, com una forma d'innovar molt eficaç i pensant en l'experiència dels consumidors, per tal que es sentin part de la marca. Això donarà irremeiablement bons resultats i evita que l'empresa es tanqui en ella mateixa.

Si us agrada la idea del co-creation però encara no teniu clara la millor forma per dur-la a terme, nosaltres podem aconsellar-vos segons les necessitats i objectius del vostre negoci i us facilitem les eines i formació perquè tot surti com preveieu.

Expliqueu-nos la vostra idea o els vostres dubtes i us informarem sense compromís.