06/05/2014 L'abast orgànic: Què està passant amb la meva pàgina de Facebook?

Si teniu una pàgina de fans a Facebook, potser us haureu adonat que aquests darrers mesos l’abast de les vostres publicacions, així com les interaccions, han anat disminuint.

No us trenqueu el cap, Facebook ha canviat els seus algoritmes i està baixant l’abast orgànic de les fan pages. Les publicacions no pagades tenen cada cop menys visibilitat, i per tant, menys likes, comentaris, etc.

Aquest canvi a Facebook obliga a les empreses a haver de pagar publicacions patrocinades o a través de Facebook Ads per tal que la fan page tingui visibilitat i interaccions.

Ara, les empreses hauran de passar per caixa, si més no, replantejar la seva estratègia a Facebook.

L’abast orgànic està baixant de tal manera que fins i tot, a Ogilvy&Mater parlen del moment Facebook Zero, el moment en què l’abast orgànic de les pàgines sigui 0.

Les pàgines de facebook han perdut un 50% del seu abast orgànic en només 4 mesos.

Ara la qüestió és, què puc fer amb la meva pàgina de facebook? Hauria de pagar obligatòriament per tal de tenir visibilitat o hi ha cap altre remei? Davant aquesta situació, no podem ignorar que la publicitat a Facebook serà fonamental a la nostra estratègia de Social Media. Tot i així, us donem alguns consells per optimitzar l’eficiència de les publicacions a Facebook

1. Afinitat amb l’usuari

Afinitat amb l'usuari

Aquest algoritme es centra bàsicament en la relació de l’usuari amb la pàgina, és a dir, que un usuari que hagi fet like a la publicació o hagi fet un comentari, tindrà més possibilitat de veure la publicació. Però per tant, sempre seran els mateixos els qui veuran les publicacions, aquells més participatius amb la pàgina.

El problema recau en què els usuaris menys participatius deixaran de veure les teves publicacions, reduint el teu abast i la possibilitat de noves interaccions. El nostre consell? Publica contingut rellevant pels teus usuaris i augmenta la teva influència amb publicacions de qualitat.

2. Pes de la publicació

 

Un altre factor que també influeix és el pes de la publicació, de manera que una imatge o vídeo serà més visible que un escrit amb un enllaç. La tendència cap allò visual és innegable. Publiqueu imatges i vídeos atractius pels vostres usuaris i que sintetitzin el vostre missatge, i guanyareu interaccions.


3. El temps corre

 El temps corre

Tingues molt en compte la gran quantitat de publicacions a la xarxa social i pensa que una publicació fa 10 minuts pot no ser visible ara. Per tant, mira quins són els millors dies i hores perquè les teves publicacions tinguin més probabilitats d’engagement.

 

4. Influenciadors

La unió fa la força. Pensa què podries fer pels influenciadors o altres empreses del teu sector. Associa’t amb ells perquè comparteixin els teus posts i aconsegueix així més visibilitat. Els teus propis usuaris també poden ser bons influenciadors: realitza concursos o publica contingut que els afecti directament a ells i aconseguiràs més interaccions.


 

5. Mesura l'impacte

mesura limpacte

La clau per aconseguir una bona estratègia a les xarxes socials no deixa de ser el mètode de prova i error. Prova i mesura l’impacte de cada publicació i sabràs quin és el contingut que millor funciona, quines són les millors hores i de quina manera fer-ho.





Fotografia de borjandreu - www.freepik.es