09/05/2014 L'estratègia de les 8 accions per una comunicació efectiva a Pinterest

Si encara no teniu una estratègia definida a Pinterest o no sabeu comunicar de manera efectiva per vendre, llegiu bé aquest post.

En poc temps, Pinterest s'ha convertit en una de les xarxes socials amb més interaccions (el 80% dels pins són "repinejats") i la que més tràfic referencial mou a les pàgines web. A més, com que es basa en interessos i serveix per inspirar-se i agafar idees, s'ha posicionat com la xarxa social ideal per les botigues online o l'ecommerce.

Com actuar a Pinterest per obtenir bones interaccions i comunicar de manera eficaç? A continuació us presentem l'estratègia de les 8 accions!

8-accions-a-pinterest2

Publica imatges atractives i amb enllaços

Mostra fotografies que puguin interessar als teus usuaris i facilita la compra dirigint-los a la botiga online.

Involucra els teus fans

Fes que també publiquin la teva marca a través de concursos, per exemple. També pots obrir un taulell on els teus usuaris puguin publicar, però sempre amb un moderador que comprovi els continguts.

Mostra alguna cosa més que els teus productes

Què hi ha darrere del producte? Com està fet o com és l'empresa per dins? Si aquestes fotografies són curioses o boniques, per què no mostrar-les? A més, faran que la teva empresa es mostri més humana i propera.

Pensa en el SEO

Fes una bona descripció de les imatges, utilitza paraules clau i classifica-les en categories. Prova de buscar els teus propis pins a la xarxa social i mira quina posició tenen.

Fes un control dels resultats

Mira quins són els continguts més visitats i adapta la teva estratègia en funció dels gustos i tendències dels teus usuaris. Pinterest incorpora una analítica pròpia, fes-la servir!

Fes que el teu lloc web sigui "pineable"

Afegeix el botó Pin It a la teva web perquè quan els hi agradi un producte puguin guardar-lo als seus taulells. Facilita la compartició de les teves imatges!

Organitza en taulells

És fonamental! Sigues ordenat, classifica els pins en pinboards i sigues clar amb la temàtica del taulell, com més específica, millor.

Comunica els teus valors i filosofia empresarial

Publica imatges amb textos que permetin expressar la cultura empresarial. Amb un bon disseny i de forma visual, les cites i frases motivadores funcionen molt bé a Pinterest. Aprofita aquesta tendència per comunicar els teus valors i filosofia empresarial.