05/06/2014 Com crear un bloc en 5 passos i sense complicar-se la vida
Crear un bloc avui dia és més fàcil que mai. Podríem dir que qualsevol pot crear un bloc, però que no tothom és capaç de mantenir una comunitat de seguidors, amb continguts de qualitat i una redacció amb personalitat.
Però això del contingut serà cosa teva. El que nosaltres podem fer és sintetitzar en 5 passos tot el necessari per crear un bloc. De forma senzilla i sense rodejos.
1. Definició de la idea i planificació:
Segurament ja sabreu sobre què voleu escriure, però això no és suficient. Com més definida tingueu la vostra idea i la línia que voleu seguir, més fàcil us serà després. Amb quin objectiu voleu escriure? A qui us dirigiu principalment?
Planifiqueu els vostres posts i definiu una freqüència de publicació d'acord amb els vostres objectius i recursos. Tot això farà que porteu el bloc amb més professionalitat.
2. Trieu la plataforma:
Un cop tenim clar el que volem fer i com ho volem fer, és l'hora de decidir quina plataforma online voleu utilitzar i si voleu pagar per ella, o bé crear la vostra pròpia pàgina sense dependre de tercers.
En cas que vulguem crear un bloc per hobby i sense l'objectiu de guanyar diners, l'opció gratuïta no és mala idea. Podreu utilitzar plataformes com WordPress, Blogger o Tumblr, entre altres, triar el tema que més us agradi i serà suficient. Però en cas que sigui un bloc corporatiu, serà convenient crear-ne un independent, amb més versatilitat i efectivitat.
3. El vostre nom i domini
Aquest és un pas fonamental per al vostre bloc. Si el bloc és corporatiu teniu dos opcions:
- Integrar el bloc en la web de l'empresa i per tant, compartint el mateix nom. Aquesta opció ajudarà molt al posicionament de la web, així com a crear una imatge de marca sòlida.
- Crear un bloc temàtic, independent i amb diferent nom que l'empresa. Aquesta alternativa permet un estil propi i discurs molt més social, de manera que podem connectar millor amb els usuaris, però allunyat per tant, de la venda dels nostres productes i serveis.
En cas que el bloc sigui personal també teniu diverses opcions:
- Anomenar el bloc amb el vostre nom personal. És una bona opció si voleu potenciar i popularitzar la vostra marca personal, però al no contenir paraules clau relacionades amb la vostra temàtica, el vostre posicionament als cercadors serà més lent.
- Un nom relacionat amb la temàtica i paraules clau del bloc. Aquesta segona opció ens ajudarà a posicionar el nostre bloc, especialment si conté les paraules clau amb les quals la vostra comunitat cerca a Google. Però allò important és l'originalitat del nom i què sigui fàcil de recordar.
4. Triar el tema o plantilla
A les plataformes online trobareu temes gratuïts i de pagament. Igual que l'elecció de la plataforma, la tria de la plantilla es reduirà a l'adequació dels vostres objectius. Però si voleu donar una imatge professional al vostre bloc, haureu de pagar. Tranquils, no són molt cares.
Pel que fa al disseny i estil, penseu aquell que s'adeqüi millor a la vostra temàtica, objectius i personalitat de la vostra redacció.
5. Configuració de la plataforma i instal·lació dels pluggins necessaris
Per últim, no podem passar per alt la correcta configuració del vostre bloc, a la plataforma que feu servir. Escriviu la descripció de la vostra pàgina, ajusteu la possibilitat de comentaris i configureu perquè la vostra URL siguin el més simple possible.
Tampoc podeu obviar els pluggins, és a dir, les funcionalitats del vostre bloc per tal de treure el màxim profit. Aquests són, per exemple, la possibilitat que els usuaris puguin compartir de forma fàcil i ràpida el vostre contingut a les xarxes socials, permetre carregar la pàgina de forma molt més ràpida, analitzar els resultats a Google Analutics, afegir formularis, etc.
Al següent enllaç trobareu els pluggins de WordPress imprescindibles per un bloc. Però com hem dit abans, l'elecció d'aquestes funcionalitats dependrà dels vostres objectius.