17/06/2014 Com augmentar el trànsit de la meva web en 3 senzills passos
Avui parlarem d'una de les principals preocupacions de tot aquell que té una pàgina web: Com augmentar el trànsit o atreure més visites. No pretenem aconseguir resultats impossibles ni fer miracles ja que caldrà temps i paciència. Tot i així, només haurem de seguir aquests tres senzills passos:
1) Anàlisi previ: trobem el problema
Aquesta és la part més important. Tant si les visites s'han quedat estancades, com si estan baixant, el primer pas és preguntar-nos la seva causa:
- La pàgina s'ha quedat antiquada?
- No està optimitzada per a dispositius mòbils?
- La velocitat de càrrega de la pàgina és lenta?
- Els teus continguts ja no són interessants?
- L'activitat a les xarxes socials és insuficient?
- No us troben a Google?
- Etc.
De res serviria augmentar l'activitat a les xarxes socials si el que necessitem és millorar la qualitat de les nostres publicacions. Per comprovar-ho, mireu quins són els canals que menys trànsit aporten a la pàgina, la taxa de rebot a cada secció de la web o el comportament de navegació dels usuaris a través de Google Analytics o altres eines d'analítica web. També podeu avaluar l'experiència d'usuari de la web a través d'eines online i gratuïtes. Podreu mesurar la velocitat de càrrega, l'accessibilitat web, el SEO, si la web és responsiva, si té enllaços trencats... D'aquesta manera podreu comprovar si la web té algun d'aquests problemes i solucionar-los. Si tot i així, no teniu idea d'on es troba el problema, sempre podreu preguntar l'opinió al vostres clients i demanar propostes de millora a partir de l'e-mail màrqueting. Les enquestes de satisfacció del client sempre són una bona opció per millorar el nostre servei. Quan sapiguem on es troba el nostre problema, podrem establir cap a on ens hem de dirigir i definir els nostres objectius. D'aquesta manera tindrem una idea de quina estratègia haurem de seguir.
2) Estratègia i actuació: solucionem el problema
Un cop hem trobat quina és la causa de la caiguda de les nostres visites i hem establert els objectius, tindrem totes les eines per solucionar el problema en qüestió. Recordem, però que no s'arriba a l'èxit online en dos dies, sinó que caldrà bastants esforços i paciència. Relacionat amb això, al nostre post L'escala online cap a l'èxit sostenible expliquem tots els passos que cal seguir fins arribar a la fidelització. A continuació us mostrem les principals estratègies digitalsa seguir, tot i què sabem que cada web és un món i no sempre trobem les mateixes solucions (si no, seria massa fàcil!).
- Estratègia SEO: optimitza per als motors de cerca.
Aquesta estratègia és molt més àmplia del que sembla, ja que Google ho té en compte tot per posicionar la teva web. L'optimització SEO és fonamental per qualsevol pàgina web, però s'ha de tenir en compte que els seus resultats són a llarg termini, així que no intentem mirar si les visites han augmentat al dia següent.
- Estratègia SEM: anuncia't a Google.
Normalment el SEM serveix per a campanyes puntuals i per tant, els resultats són a curt termini. Cal fer un estudi de les paraules clau més adequades, seleccionar o crear una landing page (on anirà a parar el trànsit) i definir el pressupost màxim per dia. Us seran d'ajuda aquests 4 consells bàsics per una bona campanya a Google Adwords. Relacionat amb les estratègies SEO i SEM, els nostres posts sobre la definició de paraules clau a través de Google Trends i la comparació entre els resultats orgànics i els resultats pagats us seran útils.
- Estratègia de Social Media:
Les xarxes socials són indispensables per qualsevol pàgina web, ja que són un dels principals canals per on rebrem trànsit. Compartir contingut de qualitat i donar valor als nostres usuaris farà augmentar l'engagement dels nostres clients amb la marca. Al següent enllaç us donem alguns consells bàsics pel bon ús de les xarxes socials a l'empresa.
- Màrqueting de continguts:
Molt relacionat amb l'estratègia de social media, el màrqueting de continguts es basa en crear i seleccionar els continguts més adients d'acord amb els vostres objectius. Tal com dèiem al punt anterior, hem d'aportar un valor afegit als nostres usuaris, ja que d'aquesta manera podrem establir un avantatge competitiu i diferenciar-nos entre la nostra competència. En el cas de la creació pròpia de continguts, el més adient és crear un bloc. Aquí us deixem 10 raons per utilitzar el bloc com a eina de màrqueting i les 10 regles per una bona redacció web.
- Optimitza la web:
També és molt probable que el trànsit i les conversions caiguin a causa d'alguns problemes de navegació, usabilitat i en general, relacionat amb l'experiència d'usuari. En aquest sentit el més convinent és posar-se en mans de professionals especialitzats i realitzar, per exemple, tests d'usabilitat A/B, per tal d'optimitzar el disseny i l'arquitectura de la nostra pàgina.
3) Mesurar els resultats: comprovem l'èxit
No podem donat per solucionat el problema sense comprovar que el trànsit a la pàgina realment està augmentant. Per això, abans de cantar victòria, hem de mesurar els resultats. Avui dia trobem múltiples opcions per analitzar les visites a la nostra web, però l'eina que sempre recomanem és Google Analytics. Per tal de mesurar la nostra evolució, és molt útil la comparació amb períodes anteriors, ja que podrem veure de manera senzilla els principals canvis de comportament que s'han produït durant els períodes marcats. Us donem més informació bàsica sobre Google Analytics al nostre post Què signifiquen les teves dades de Google Analytics. Gràcies a l'anàlisi exhaustiu dels resultats de la web, podrem confirmar l'èxit de la nostra estratègia, o en cas contrari, veure el que està fallant per corregir-la.