23/10/2014 Els 9 factors SEO més influents avui i al 2015

El SEO ha anat evolucionant al llarg dels anys i ho continua fent. Google canvia els seus algoritmes de tant en tant i tots els que ens hi dediquem anem com a bojos per esbrinar la fórmula perfecta. Però deixant de banda les petites actualitzacions del gran cercador, en aquest article volem repassar els factors SEO que més influeixen actualment i que prendran encara més importància al 2015.Hi ha dues tendències que són clares i que seran les vertaderes protagonistes del 2015: La navegació mòbil i les xarxes socials. Es clar que, tot està integrat i no podem deixar de banda el contingut, que continuarà sent el centre d’atenció.

A continuació mostrem els 9 factors SEO més importants avui i del 2015 i alguns consells per posicionar la vostra web:

1.

Contingut original i actual

Google valora MOLT positivament el contingut d’una pàgina. No volem ser tòpics, però veritablement, el contingut és el rei i no podem obviar-ho. Ara però, no val qualsevol contingut, sinó que aquest ha d’aportar un cert valor a l’usuari, sense el qual, la pàgina no valdria res. Us donem alguns consells:

  • Escriviu contingut original i que desperti l’interés dels vostres usuaris. Ja sigui amb l’objectiu d’entretenir, informar o resoldre dubtes, el vostre contingut ha de ser atractiu.
  • Investigueu quins són els temes que més interessen i les tendències dels vostres usuaris abans d’escriure.
  • Cuideu la redacció, especialment dels títols i textos que acompanyen l'enllaç, per aconseguir més clics i interaccions a les xarxes socials.
  • Publiqueu de forma constant, per tal que els motors de cerca vegin que la pàgina està actualitzada.
  • Situeu les vostres paraules clau a títols i començament dels continguts, ja que són on tindran més força. No hem d’oblidar però, que escrivim per a persones no per als robots de Google!
  • Manteniu una densitat de paraules clau entre el 2% i 5%. Per sota del 2%, Google no identificarà aquestes paraules i per sobre del 5%, podria resultar massa aclaparador i ser penalitzat.
  • Eviteu a capa i espasa els continguts duplicats, que són nefastos pel SEO i cuideu molt la redacció.
  • Incorporeu imatges i vídeos. Quan parlem de contingut no ens referim només a text, sinó també a tots aquests elements audiovisuals que fan més lleugera la lectura i que multipliquen les possibilitats que el contingut sigui compartit a les xarxes socials.

 

2. 

SEO mòbil i disseny responsive

Un 40% del trànsit a Internet ja prové de dispositius mòbils, és a dir, de smartphones i tablets (i la xifra continuarà augmentant). Si encara no ho heu fet, no és l’hora que optimitzeu ja la vostra web per a dispositius mòbils?

Ja al 2014 i encara més al 2015 és necessari pensar en SEO mòbil. El disseny responsive és aquell que adapta els continguts del web a les diferents resolucions de pantalla, per tal de facilitar la navegació als smartphones i tablets. Les seves avantatges a més, són múltiples. Per una banda, permet una millor experiència d’usuari (positiva per al SEO, ja que disminuirà la taxa de rebot en aquests dispositius) i per una altra banda és un factor que Google valora molt al seu posicionament.

3. 

Interaccions a les xarxes socials

No és cap secret. Les xarxes socials estan prenent cada cop més importància al posicionament orgànic. L’autoritat del perfil en qüestió, com el nombre de seguidors, és un factor influent, però encara més ho són les interaccions i els continguts compartits que apunten al teu lloc web o bloc. Facilita aquestes interaccions a través de marcadors socials i segueix una bona estratègia de continguts que aporti valor. Les xarxes socials més influents són Facebook, Twitter i especialment, Google Plus, tot i que qualsevol xarxa social pot ser positiva si mantenim una bona activitat i generem engagement.

4. 

Enllaços entrants “naturals”

És millor tenir pocs enllaços de qualitat que molts irrellevants. Amb “qualitat” volem dir que provinguin de pàgines rellevants, amb la mateixa temàtica que la nostra i amb una certa autoritat. La qüestió és, com els aconseguim? Fins ara molts llocs web han utilitzat tècniques de Black Hat, poc ètiques i en contra del recomanat per aconseguir enllaços d’altres pàgines. Aquestes pràctiques però, són cada cop més arriscades ja que els algoritmes de Google s’han tornat tan refinats que serà realment difícil no ser enxampat.

Al 2015, per tant, allò que funcionarà seran les pràctiques de Link Building orgàniques o naturals, basades en tècniques com:

  • La col·laboració en publicacions electròniques reconegudes: Existeixen molts blocs i portals de notícies que permeten entrades i continguts de convidats. D’aquesta manera, el portal rep un article original i de qualitat i el lloc web (convidat) aconsegueix un enllaç rellevant i amb molta més visibilitat.
  • També fem Link Building orgànic quan escrivim articles de qualitat al nostre bloc i quan aquests articles realment aporten valor i són compartits a les xarxes socials. Aquesta és una estratègia a llarg termini, però si la fem bé, és la que dóna una major autoritat a la pàgina.

 

5. 

La redacció dels títols de la web, les meta descripcions i les meta tags

El títol d’una pàgina és el principal indicador de la seva temàtica, el qual permetrà als motors de cerca classificar-la correctament a les seves llistes. Per això, cal que aquest contingui les principals paraules clau amb les quals ens volem posicionar. Quan parlem del títol ens referim a l’etiqueta “title” i els “H1”, “H2”, “H3”...

  • L’etiqueta “title” serà l’enllaç que apareixerà als motos de cerca i per tant ha de cridar l’atenció i incitar el clic dels usuaris.
  • L’etiqueta “H1” serà la que indiqui el títol del contingut de la web, aquell que apareixerà a la pàgina, i per tant, també es considera important. Els altres títols “H2”, “H3”, etc., actuen com a subtítols dins del “H1”.

De la mateixa manera, les meta descripcions influeixen enormement en el SEO. Per una banda, serveixen perquè els cercadors identifiquin la temàtica a través de les paraules clau i, per una altra banda, per incitar als usuaris a fer clic en l’enllaç, ja que formen el text que apareix sota l’enllaç als resultats dels motors de cerca com Google.

Els Meta Tags també indiquen als robots de Google sobre la temàtica de la pàgina. Aquest factor sempre ha estat important, però ha anat evolucionant al llarg dels anys. Ja no són efectives les paraules clau genèriques, sinó orientades a necessitats concretes o paraules long tail.

Per  últim, no hem d’oblidar-nos de les imatges i dels seus títols i etiquetes “ALT”. Penseu que Google no pot llegir les imatges i necessita d’aquestes etiquetes per posicionar-les. Una bona optimització de les imatges pot fer-les posicionar fàcilment i que siguin una font d’entrada a través de Google Images.

6. 

Tenir un lloc web ràpid i fàcil d’utilitzar

És fonamental i lògic. Google no vol tenir pàgines lentes a les seves primeres posicions ni amb una navegació poc intuïtiva. Si la web triga més de 3 segons en carregar la pàgina completament, tenim un problema. Però no patiu perquè el mateix Google ens dóna la solució amb la seva eina Page Speed Insights, que mesura la rapidesa del lloc web i ens indica les millores i optimitzacions que hem de realitzar.

D’altra banda, la qualitat en el disseny i estructura de la pàgina importa molt, així com la qualitat del hòsting. Una web ben feta tant en termes de disseny com de programació tindrà més punts al SEO i proporcionarà una millor experiència d’usuari, és a dir, doble puntuació SEO!

7. 

El domini i les URL’s

L’antiguitat del domini també és un factor positiu per al SEO. Aquells dominis registrats fa més d’un any obtenen més confiança per part de Google, ja que llavors, segons Google, es descarta la possibilitat que aquell domini s’hagi creat per fer spam. També serà positiu si el domini conté alguna de les paraules claus rellevants de la web. Per aquest motiu, moltes webs contenen a una part del domini el nom del seu producte, com per exemple, perfumeslabalear.com.

Pel que fa a les URL, cal que estiguin netes i continguin les paraules clau rellevants, de manera que  puguem identificar la pàgina. S’han acabat aquelles URL plenes de números i símbols; a més de no ser gens pràctic, és un suïcidi per al SEO!

Google es pren seriosament aquest aspecte i us podem dir que no li agraden gens les barres baixes ( _ ), els números ni que siguin massa llargues.

8. 

Creació d’un SiteMap.xml

Un altre dels factors que més influeixen en la indexació i posicionament d’una pàgina és la creació del SiteMap.xml. Un SiteMap.xml és un arxiu amb la llista de totes les pàgines del lloc web amb informació sobre quina és la més rellevant o si s’han actualitzat recentment. Gràcies a aquest arxiu XML, Google permet indexar i classificar les pàgines amb més facilitat.

9. Els Certificats SSL

Abans de res, hem de dir que aquest factor no és un dels que més influeixen en el SEO. Tot i així, és un factor que ha comunicat Google recentment i pensem que val la pena comentar.

El fet és que Google va anunciar que els Certificats SSL també seran un factor positiu a tenir en compte. Un Certificat SSL proporciona autenticitat a la web, privacitat de la informació, i per tant, una navegació més segura.  Tot i que el gran cercador ha manifestat que de moment és un factor bastant lleuger per al SEO, podria augmentar la seva importància als pròxims anys, ja que Google vol que totes les webs propietàries es passin al HTPPS.

Aquest factor pren una especial importància als e-commerce, ja que un Certificat SSL dóna més confiança als compradors i assegura que el lloc segur, és a dir, sense perill d'enviar dades confidencials.