19/09/2019 Les 5 tendències web de 2020

Les tendències web de l'any que estaran molt marcades per la millora contínua de l'experiència d'usuari i la personalització. En aquest article et vam mostrar les 5 tendències més destacades de 2020.

Contingut dinàmic

El contingut dinàmic és aquell que varia en funció del comportament de l'usuari. Per exemple, es mostra un contingut diferent segons l'edat, la ubicació geogràfica o les últimes pàgines visitades (temàtica).

Aquesta estratègia permet oferir una experiència d'usuari totalment personalitzada. Tot i que inicialment aquesta funcionalitat només estava a l'abast de grans pressupostos, en els propers mesos s'espera que es popularitzi.

Cerca per veu

En la lògica de disminuir qualsevol esforç durant la navegació, els desenvolupadors web poden oferir la recerca per veu interior de les pàgines web. Encara que l'aplicació de la recerca per veu segueix sent relativament lenta, s'espera que en els propers anys sigui alguna cosa inherent.

Aquesta tendència s'explica principalment per la conveniència de parlar directament al dispositiu en lloc de trobar el temps per escriure les consultes. Un dels principals frens és la interpretació, de vegades errònia, de les paraules i frases verbalitzades pels usuaris. No obstant això, l'avanç de la tecnologia fa que aquesta funcionalitat sigui cada vegada més precisa.

Elements fixos

Amb el focus posat en la navegació per mòbil, a on la pantalla no arriba a mostrar tot el contingut, el disseny amb elements fixos millora substancialment l'experiència de l'usuari. Ens referim als elements fixos com aquells botons o informacions que es mantenen visibles tot i que l'usuari llisca pel contingut (fa scroll) o canvia de pàgina.

Es tracta d'elements com el menú de navegació, el carret de compra o les icones a les xarxes socials. Aquests elements es fixen a la pantalla a manera d'accés directe a les parts del web que més ens interessen i l'usuari necessita. Originàriament trobem aquests elements fixos en aplicacions mòbils i ara també ho estaran en pàgines web dissenyades (principalment) per a la navegació mòbil.

Xatbots

L'usuari requereix respondre qualsevol dubte que tingui de la manera més ràpida i eficaç possible. I d'aquí neixen els chatbots. Els chatbots són una intel·ligència artificial que condueix una conversa amb l'usuari, per facilitar informació i resoldre preguntes.

Els chatbots no són una novetat d'aquest any, però sí que és veritat que aquesta tecnologia s'ha perfeccionat molt des de quan va sortir, millorant enormement l'experiència d'usuari. Sens dubte, els chatbots són elements que seguiran donant canya durant el 2020.

Animacions

Portem un parell d'anys en què considerem el vídeo com el rei dels continguts. No obstant això, cal pensar en que això provoca un temps de càrrega lent. Molts usuaris no estan disposats a veure un vídeo si no estan connectats a una xarxa Wi-Fi i si ho fan consumint dades és molt probable que la connexió sigui lenta.

Llavors, ¿quina és la solució?

Es pot aprofitar el poder de la comunicació audiovisual sense que baixi el temps de càrrega? La resposta és sí. Amb l'animació i els GIFS.

L'animació requereix menys recursos, pesa menys i triga menys temps a carregar-se. Podeu fer servir GIFS per animar infografies, inserir-los en correus electrònics o com a portada a la pàgina web.