Dubtes i preguntes sobre el Kit Digital
Arran de la publicació de les bases per adherir-se al programa Kit Digital del 30 de desembre passat, es plantegen molts dubtes sobre l'aplicació dels bons Kit Digital per a les empreses de menys de 50 treballadors.
Per aquest motiu, hem decidit publicar una recopilació de les preguntes que considerem més destacades de manera que puguem col·laborar a aclarir tots els dubtes que sorgeixin.
Si alguna de les preguntes que es planteja no es troba en aquesta llista, no dubti en contactar amb nosaltres i li respondrem amb molt de gust.
El Kit Digital és una iniciativa del Govern d'Espanya que busca subvencionar i fomentar la implantació de solucions digitals presents al nostre mercat, aconseguint així un important avenç en la transformació digital de les empreses del país.
Es preveu que es puguin començar a presentar sol·licituds a partir de febrer del 2022. No obstant això, és recomanable tenir preparades les propostes i valorats els serveis a contractar ja que l'assignació dels bons Kit Digital serà en funció de l'ordre de sol·licitud i fins a finalitzar el pressupost.
Les empreses beneficiàries podran contractar un proveïdor i pagar amb un xec que els lliurarà ladministració en funció del segment al qual pertanyin i les solucions que hagin contractat. L'IVA no és subvencionable i ho haurà de pagar el beneficiari.
El proveïdor o agent digitalitzador cobrarà en dues fases limport de la solució. Un 70% en una primera fase dins dels 3 primers mesos, i el 70% restant en un termini de 12 mesos a comptar de la data d'emissió de la factura.
Els bons es divideixen en 3 segments que faran variar la quantitat econòmica del bo digital segons la mida de l'empresa:
- Segment 1 - Entre 10 i menys de 50 treballadors
- Segment 2 - Entre 3 i menys de 10 treballadors
- Segment 3 - Entre 1 i menys de 3 treballadors
Les empreses beneficiàries podran escollir entre les diferents categories de serveis i amb la limitació econòmica que es detalla a continuació:
El bo Kit Digital permet contractar tants serveis relacionats com siguin necessaris ajustant-se a les limitacions estipulades segons el segment d'empresa i la categoria de servei.
Les despeses no bonificables amb el bo digital són, entre d'altres, els impostos, les despeses de connectivitat o el maquinari. La llista completa és la següent:
- Impost sobre les rendes de persones físiques o societats, així com altres tributs i taxes, de tipus nacional, autonòmic o local.
- Els interessos dels deutes.
- Els interessos de demora, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
- Les despeses derivades de procediments judicials.
- Despeses financeres.
- Despeses d'infraestructura i obra civil.
- Serveis de telecomunicació i connectivitat a Internet.
Les despeses relatives a la compensació per tasques prestades per tercers per a l'obtenció de les presents ajudes (despeses per prestació de serveis d'assessoria, gestoria o similar)
Sí. En aquest cas el proveïdor realitzarà dues factures, una a l'administració pública amb la quantitat bonificable pel Kit Digital, i l'import restant es facturarà al beneficiari.
El termini de presentació de sol·licituds serà com a mínim de tres mesos des de la publicació de la convocatòria o fins a esgotar el pressupost.
L'assignació dels ajuts serà per ordre de sol·licitud i en aquesta fase inicial es disposarà de 500 milions d'euros que aniran destinats a empreses de fins a 50 treballadors.
La sol·licitud dels bons Kit Digital s'haurà de fer a través del portal Acelera PYME. Aquí les empreses beneficiàries es registraran i podran consultar el catàleg de serveis i agents digitalitzadors. També hauran de fer un test d'autodiagnòstic per conèixer el Nivell de maduresa digital que serà necessari per accedir a la presentació de la sol·licitud.
Els agents digitalitzadors són les empreses tecnològiques adherides al programa Kit Digital i que seran les encarregades d'oferir els serveis relacionats i facturar-los a l'administració pública. El llistat d'agents digitalitzadors es farà públic el febrer del 2022.
El programa Kit Digital presentat pel Govern d'Espanya compta amb més de 3.000 milions d'euros que aniran destinats a la digitalització de les PIMES i autònoms del país. Entre el 2022 i el 2023 s'aniran publicant diferents convocatòries d'ajudes segmentades segons la mida d'empresa. Aquesta primera convocatòria és dotada de 500 milions d'euros.
Al BOE publicat el dia 30 de desembre de 2021 hi ha tota la informació relativa a les bases reguladores de la concessió dajuts per a la digitalització.
T'interessa?