Posicionament SEO
Sabies que gairebé el 80% dels usuaris que entren a Internet fan una cerca a Google? I que el 62% d’aquests usuaris fan clic a un dels resultats de la primera pàgina? Això fa que aparèixer a uns dels primers resultats a Google sigui imprescindible per a qualsevol lloc web.
Què és el SEO?
El SEO (Search Engine Optimization) consisteix en un conjunt de tècniques que milloren el posicionament d’un lloc web en els resultats orgànics de Google i altres cercadors per a una determinada paraula clau. L’optimització del lloc web permetrà una major visibilitat als motors de cerca i un augment considerable de visites qualificades.
SEO vs SEM
No hem de confondre els resultats orgànics dels resultats pagats. Mentre que el SEO es centra en els resultats “naturals”, el SEM es refereix als resultats patrocinats o anuncis PPC (Pagament Per Clic). L’elecció d’una estratègia o d’una altra dependrà dels nostres objectius de màrqueting.
SEO
Search Engine Optimization (Optimització als motors de cerca)
Els enllaços es situen a la part esquerra del cercador.
Resultats a llarg termini: Després de realitzar les accions SEO, podem començar a veure resultats en 2-3 mesos.
Forta inversió inicial en optimització de la web. Els clics i trànsit és gratuït.
Ideal per rebre trànsit de manera permanent.
Baix control de la posició als resultats (varia segons els canvis de l’algoritme de Google).
SEM
Search Engine Marketing (Màrqueting als motors de cerca)
Els enllaços apareixen a la part superior i columna dreta del cercador.
Resultats immediats: L’enllaç es posiciona cada cop que algú cerca una paraula clau determinada.
Sistema de pagament per clic. Paguem per cada cop que algú fa clic a l’enllaç.
Ideal per rebre transit en un període determinat: Accions concretes, promocions o campanyes puntuals.
Control absolut de la posició de l’enllaç: L'eina de SEM calcula la posició al rànking i dóna un número determinat.
Quins passos seguirem?
Fase d’investigació i anàlisi
Consultoria SEO
- Estudi de competències SEO: Qui són els vostres competidors en posicionament SEO? Mirem quines estratègies utilitzen i quins són els seus punts forts i febles.
- Estudi de paraules clau: Analitzem quines són les paraules clau més rellevants pel lloc web i que portaran més visites qualificades i vendes.
- Anàlisi web: Realitzem un informe global SEO per tal de veure els aspectes que cal millorar de la web i proposem una sèrie d’accions i recomanacions per optimitzar-la.
Fase d’execució
Accions SEO
- SEO on-page: Optimitzem la web en els motors de cerca i millorem l’experiència d’usuari a través d’accions realitzades dins de la web. Realitzem màrqueting de continguts, optimitzem les imatges i altres accions per millorar la velocitat de càrrega, proporcionem certificats SSL, optimitzem l'estructura d'enllaços, millorem l'experiència d'usuari en tots els dispositius i mides de pantalla, etc.
- SEO off-page: Millorem el vostre posicionament als resultats de cerca amb accions que es realitzen fora del lloc web, com l’augment dels backlinks de qualitat o accions de Social Media Màrqueting.
Fase de Seguiment
Analítica i monitorització
- Informes mensuals: Avaluem els resultats a través de diverses eines especialitzades per comprovar que la web ha aconseguit els seus objectius de posicionament i estudiem la seva evolució. A més, estem atents als canvis d’algoritme de Google per tal d’actuar abans que hi pugui afectar als resultats de la web.