07/02/2014 Analitzant “la mirada al passat” de facebook

No fa falta que diguem que aquests últims dies, amb motiu del seu 10è aniversari, facebook s'ha inundat de pel·lícules "Una mirada al passat". Tampoc cal dir que la creació d'aquests vídeos personalitzats (creats automàticament), ha estat una acció molt simple, barata i alhora amb un gran èxit.

 

Però, independentment que hagi estat El Gran Facebook, quines han estat les claus del seu èxit? Facebook no s'ha centrat en ell mateix, no ha celebrat els "seus" 10 anys, sinó els "teus". Un exemple d'acció mirant als usuaris/compradors/clients, enlloc de la pròpia empresa. Una bona manera de fer engagement màrqueting, participatiu i relacional! A més, si tot això ho mesclem amb l'auge dels continguts audiovisuals i del gran potencial comunicatiu i d'impacte que tenen, l'èxit està assegurat!

 

Però no sempre basta amb un vídeo... Per exemple, fa unes setmanes Macintosh de Apple va celebrar els seus 30 anys amb un vídeo promocional basant-se en la seva evolució, és a dir, en la mateixa marca; i tot i que el vídeo està molt bé (no volem menysprear el seu gran treball) no va tenir tota aquesta viralitat de facebook. Per tant, podem dir que quan involucrem al públic en les accions de l'empresa, aquesta aconsegueix un efecte molt més viral i creem alhora una relació més estreta amb els nostres usuaris. Un altre exemple de màrqueting que involucra als consumidors/usuaris és Oscar Mayer. La marca de salsitxes va convidar a alguns clients a explicar el que pensaven de la marca i penjar el vídeo a la seva pàgina web, el que va resultar tot un èxit. Així doncs, si volem apropar-nos als nostres clients i que les accions arribin de manera més efectiva, és millor basar les accions del màrqueting en els consumidors/usuaris, preguntar les seves opinions, fer que participin o tenir-los en compte d'alguna manera, enlloc de centrar-nos en el propi producte.