07/05/2016 9 consells en fotografia de producte per comerç electrònic
La fotografia és un dels factors clau per la conversió del comerç electrònic, millora la imatge de marca i dóna punts al SEO. Gràcies a la fotografia, els clients tenen una idea més clara del producte, augmentant la seva seguretat davant la compra. És per això que aquestes han de ser de qualitat però, quins altres elements hauríem de tenir en compte a l'hora de fotografiar els nostres productes? Allò ideal és deixar-ho en mans de professionals, ja que són ells qui sabran treure el màxim partit als vostres productes. Tot i així, sabem que moltes vegades no es disposa del pressupost necessari. Per això, us donem aquests 9 consells bàsics que podreu posar en pràcticai que us permetran optimitzar les fotografies dels vostres productes de manera fàcil.
1. Fons blanc:
És el millor recurs per ressaltar el producte, ja que centra tota l’atenció en aquest, especialment quan el fons és llis, sense degradats. Podem fer les fotografies davant d’una tela blanca o bé retallar-les i afegir posteriorment el fons.
2. La llum:
Utilitza llum rebotada o difosa per evitar ombres massa marcades i vigila el color de la llum. Generalment és millor utilitzar la llum natural, ja que mostra els colors del producte d’una forma més real.
3. L’enquadrament:
El producte ha d’ocupar una bona part de la imatge, però també cal deixar espais blancs amb els marges de la fotografia, perquè el producte “respiri”. És necessari, a més, que totes les fotografies de producte tinguin el mateix enquadrament, per donar unitat a la botiga i millorar l’experiència d’usuari.
4. Només el producte:
Allò que importa és el producte i per tant, qualsevol altre element que aparegui a la fotografia sobra. Encara que el producte sigui un accessori d’un altre producte més gran, primer és recomanable mostrar només aquesta peça, per no deixar lloc a confusions.
5. Múltiples perspectives:
Tot i que això depèn del tipus de producte, sempre serà millor mostrar-lo des de diferents angles. D’aquesta manera l’usuari coneixerà millor el producte, deixant de banda qualsevol dubte. Fins i tot podem mostrar el producte amb la fotografia 360º!
6. Mostra els colors:
Si el producte està disponible en diferents colors, és recomanable mostrar-los. Si només els escrivim, l’usuari no sabrà el color ni la tonalitat exacta, de manera que es pot convertir en un fre a la compra.
7. Apropa’t:
Com més a prop fotografiem el producte, millor. Als usuaris els hi agrada veure els detalls del producte, els acabaments, la seva textura, etc. Un bon recurs és incorporar una lupa que permeti apropar el producte quan passem amb el cursor. Però per fer-ho, necessitem que la fotografia tingui una bona resolució.
8. Mida de la fotografia:
Per una banda s’aconsellen fotografies grans (que permetin a l’usurari apropar-se), però per una altra banda, això fa que la pàgina pesi més i sigui més lenta. Cal buscar per tant l’equilibri (ni molt gran ni molt petita) i mirar que quedi bé amb la l’estructura de la web(si és quadrada, millor fotografies quadrades...).
9. El material:
Utilitzeu un trípode, que us ajudi a mantenir la mateixa distància i angle amb tots els productes, així com una bona càmera i un estudi fotogràfic. Són factors que no es veuen, però que donen un aspecte professional i òptim a les vostres fotografies.