30/10/2009 Assistim al Congrés de màrqueting digital OMExpo Barcelona 09
Ahir vam tenir l'oportunitat d'assistir a l'Online Marketing Expo (OMExpo) a Barcelona, del qual teniem unes bones expectatives veient els noms dels professionals del màrqueting online que presentaven ponències. Com sempre en aquests casos vam haver de fer una tria del que creim més interessant (4 sales amb xerrades simulàties) i ens vam repartir el dia per perdre'ns el mínim possible.
La tria va ser la següent:
- "Social Networking, ayer, hoy y el futuro", a càrrec d'Antonio de la Rosa, Director de Marketing i Negoci de Consum de Microsoft
- "Marketing Online orientado a Conversiones", per Xavier Castellnou i Pau Lari de CanalIP
- "Cómo conseguir lo máximo en SEM desde el minuto 0" per part de Nando Llorella, consultor de marketing online de lorella.net i Àngel Molist, Coordinador SEM de Onetomarket
- "La estrategia de Email Marketing de Voyage-prive.es", per Maria Teresa Moreira, d' Emailvision, Florent Mesny de Voyageprive.com i Henri-Noel Bouvet de Permissionlead
- "Gestión de la reputación On Line", per Víctor Puig d' Overalia
- "¿Como optimizar sus campañas, explotando al 100% todo el potencial ofrecido por su adserver?" per part de Raul Uriarte de Smart Adserver
- "El uso de los social media para generar abogacía de marcas" a càrrec de Sven Mulfinger de trnd España
- "Mitos y realidades sobre el Marketing en Buscadores" amb les intervencions de Ismael El-Qudsi de Havas Digital, Guillermo Vilarroig d'Overalia, Massimo Burgio, de Global Search Interactive, Lennert de Rijk de Onetomarket, Miguel Orense de Kanvas Media i Fernando Maciá de Human Level Communication
- "Tendencias y best practices en email marketing en Europa" per part de Benito Marín de Experian CheetahMail
- "5 pasos esenciales a seguir para desarrollar una estrategia de marketing online en tiempos de crisis" per part d'Alex Gibelalde de Google
- "El presente futuro de la publicidad online está en los Ad Exchange" per part de Carlos Bravo Sánchez de Coguan
- "Cómo crear una comunidad de compradores y fidelizarlos. Las claves para el éxito." Per David Tomas de Cyberclick i Antonio Alcantara d' Ofertix.com
La tònica general de les internvencinos va estar bé. No crec que cap d'elles fos súper-brillant ni descobrissin res d'importància remarcable a la majoria dels assistents, però sempre va bé "reordenar" idees i conceptes, i veure que el que fem nosaltres a Avellana Digital concorda i va totalment en la línia amb el que fan els més entesos i especialistes en la matèria.
Potser la xerrada més interessant que vaig trobar va ser, tant pel fons com per la forma (molt divertida i instructiva). la de la gestió de la reputació on-line que va fer Víctor Puig d' Overalia. Us recomano que feu una ullada a la seva presentació en diapositives. Fa temps que dóno voltes a aquest tema, que crec que ja s'està convertint en un veritable problema per moltes persones i/o empreses: Una taca negra o simplement una difamació gratuïta feta des de l'anonimat d'un fòrum, per exemple, ben indexada pels cercadors, et pot acompanyar durant la resta de la teva vida de forma totalment pública.
Com a crítica constructiva a l'organització, de cara a futures edicions, crec que valdria la pena que enfoquessin més totes les presentacions de forma "general", per tal que puguin ser més instructives per a tothom, que no pas com a meres presentacions dels serveis d'una empresa. Pagar una inscripció gens barata per un esdeveniment d'aquest tipus i invertir el temps de tot un dia assistint-hi per que et venguin la moto de "quins serveis més bons ofereix la meva empresa" ratlla l'insult...