17/12/2013 Gmail es carrega l'email màrqueting
Gmail li ha donat un bon cop a l’email màrqueting amb la seva darrera actualització de seguretat. A partir d’ara, totes les imatges que s’enviïn passaran abans per servidors interns de Google, el que impossibilitarà a les companyies veure si el receptor ha vist, o no, el correu.
Fins ara, les companyies obtenien informació sobre els receptors a partir de l’email màrqueting, com per exemple si els receptors havien obert el correu o en quin lloc del món es trobaven, de manera que podien mesurar l’èxit d’una campanya i millorar-la.
Però Google ho ha considerat un problema el suficientment important com per buscar una solució i per això, a partir d’ara, Gmail preguntarà als seus usuaris si volen que es pugui saber aquesta informació. Una bona notícia pels usuaris; una pèssima notícia pels email marqueters.
El canvi consisteix en què a partir d’ara, les imatges dels emails es desplegaran per defecte. Fins ara les imatges es guardaven en servidors externs i les havies d’obrir picant un botó, però amb aquest canvi es guardaran en servidors interns, el que significa que Google podrà detectar codis maliciosos, reduint la transmissió de virus, i millorarà la velocitat de descàrrega. Però, per una altra banda dificultarà l’accés a aquestes informacions per part de les companyies.
La conclusió que traiem des del punt de vista del màrqueting digital?
Google vol eliminar la publicitat via correu electrònic (del qual no en treu benefici) per a què conseqüentment les companyies hagin d’invertir en Adwords, el principal ingrés de Google. Però no és el primer cop que Google aixeca les parets del seu jardí en benefici propi, ni en serà l’últim.