16/01/2014 Darrere la pista del retargeting
Potser encara no us sona la paraula “retargeting”, però segur que ho heu experimentat més d’algun cop. No us ha passat mai que entreu a una botiga online sense comprar i a les següents pàgines apareix publicitat del mateix producte o de semblants?
No és casualitat, sinó que ens trobem davant una campanya de retargeting, una de les estratègies més efectives de les botigues virtuals, ja que fan tornar els usuaris que no han convertit, i que utilitzen sovint webs com Amazon, Zalando o Cdiscount.
Què és el retargeting?
El retargeting és la publicitat dirigida a usuaris que van visitar una pàgina però que no van comprar, i que consisteix en animar-los a regressar i comprar el producte a partir de banners display d’altres llocs webs.
Aquesta és una forma de publicitat molt efectiva i amb un gran impacte, ja que atreu els usuaris que ja s’han interessat en el producte, els quals són més propensos a comprar. A més, tot i que l’usuari no faci clic en el banner, aquest el recordarà amb més facilitat.
Com funciona?
Quan un usuari visita una pàgina web que utilitza el retargeting, aquest és rastrejat mitjançant cookies. Així, quan l’usuari navega per altres pàgines afiliades també a aquest sistema (normalment pàgines populars com facebook), els usuaris són reconeguts i els hi apareixen banners personalitzats, segons els seus interessos. Al fer clic sobre el banner, els usuaris són redirigits directament a la pàgina del producte o servei.
És a dir, és una forma de recordar a l’usuari l’oferta que ja ha vist anteriorment, per tal que retorni a la pàgina web.
Pressupost?
Tot i que sembli una estratègia per a les grans botigues online, el retargeting també s’adapta molt bé a les PIMEs. Encara que hi ha un cost inicial (per la creació i implementació dels banners), després el pressupost de la campanya s’adapta a qualsevol butxaca, ja que es basa en cost per clic (CPC) i per tant, l’estableix la pròpia botiga virtual.
A més, com mostrem als usuaris exactament allò que busquen, el nombre de clics d’aquesta campanya s’eleva a un 5% aproximadament (quan qualsevol altre campanya de màrqueting digital es mou entre 1% - 2,5%).