07/03/2014 Disseny web: Menys lletra i més multimèdia
Tal com dèiem al post d'ahir, en 5 consells per un bon ús de les xarxes socials a l'empresa, una de les claus essencials del contingut a la xarxa era l'element visual i audiovisual. Aquest factor però, no es dóna només a les xarxes socials, sinó també a webs, blogs, ecommerces i pràcticament a qualsevol projecte online.
Ara, aquesta tendència ha anat més enllà i enlloc d'introduir multimèdia acompanyant el contingut o text, moltes webs opten per substituir totalment la lletra. Per tant, ens trobem davant de les dues màximes, "el contingut és el rei" i "una imatge val més que mil paraules".
Encara queda molt per veure si veritablement aquesta tendència s'acabarà imposant o no, però ja són moltes les webs que s'estan passant al costat multimèdia.
A continuació teniu alguns exemples de disseny de pàgines web, que han prioritzat la imatge per sobre de la lletra i que enlloc d'escriure llargs paràgrafs descriptius, utilitzen el component multimèdia per donar la mateixa informació.
Apple 30 anys: per la celebració dels seus 30 anys, Apple va crear aquest lloc web, que es composa bàsicament per una gran varietat de vídeos i contingut visual.
Happy, el gran èxit de Pharrell Williams: L'artista ha donat un enfocament molt innovador a la seva web i la veritat és que crida molt l'atenció. Ofereix durant 24 hores la seva música, demostrant tot el poder que tenen els seus productes.
Top Secret Comunication: una agència de comunicació amb un lloc web molt atractiu i ple d'imatges. Aquest disseny es troba a més, en totes les altres pàgines i no només en la principal.
GEOX: aquesta marca de sabatilles també ha apostat pel multimèdia a gran escala. Amb l'objectiu de promocionar totes les avantatges d'Amphibiox, un nou model, GEOX ha creat un original vídeo que no us deixarà indiferents.
Google Glass: és un lloc web interactiu i amb un gran dinamisme transmès pels seus vídeos. D'aquesta manera mostra les grans possibilitats del producte.