17/03/2016 Les millors 10 eines SEO gratis online
Hi ha una gran quantitat d’eines SEO gratis online on pots comprovar de manera ràpida com està el teu web en termes de posicionament. Com que sabem que és un recurs molt utilitzat, hem fet una compilació de les millors 20 eines SEO que podem trobar online i que no requereix cap tipus de subscripció ni pagament.
#1 On Page
Demanen les teves dades personals, correu i telèfon, però a canvi d’això ofereixen informació bastant complerta sobre indexabilitat, aspectes tècnics , de contingut, enllaços, rendiment... La versió Premium permet rastrejar més d’una web (per exemple, les de la competència) i analitzar fins a 100 paraules clau. Per revisar de manera general el SEO del teu web, amb la versió gratuïta hi tindràs més que suficient.
#2 SEM Rush
Una de les nostres eines SEO preferides. La versió gratuïta permet analitzar fins a 10 paraules clau i 10 backlinks en diferents URLs. D’aquesta manera, podem saber amb quins enllaços compta la nostra competència i per quines paraules clau es posicionen.
#3 Majestic SEO
Aquesta eina SEO ens dona informació bastant útil sobre els nostres backlinks. Si ens enregistrem i verifiquem el nostre web podem accedir al llistat complert de backlinks, text d’ancla, el “Trust Flow” i “Citation Flow” per tal d’analitzar més a fons els nostres enllaços i saber veritablement quins són enllaços de qualitat.
#4 Panguin Tool
Panguin Tool de Barracuda Digital és una eina SEO gratuïta que es vincula al teu compte de Google Analytics i compara el l’evolució del teu trànsit orgànic amb les diferents actualitzacions de l’algoritme de Google. D’aquesta manera podem saber en un cop de vista l’impacte de les actualitzacions de l’algoritme de Google.
#5 Open Site Explorer
Open Site Explorer és una altra eina SEO gratuïta que mesura l’autoritat dels dominis i pàgines així com el nombre total d’enllaços d’una web. Amb la versió gratuïta de Open Site Explorer podràs veure en detall els 5 backlinks que apunten al teu web amb més autoritat.
#6 Page Speed Insights
Eina de Google que valora la velocitat web en desktop i mòbil en una puntuació del 0 al 100. A més a més, proposa accions per millorar la velocitat en diferents dispositius i valora l’experiència d’usuari en mòbil.
#7 GT Metrix
Eina molt complerta d’anàlisis de velocitat web. Es basa en altres eines com PageSpeed o Yslow, de manera que podem obtenir un informe més enriquit del rendiment del nostre web. També ens ofereix recomanacions per millorar la velocitat i fins i tot podem obtenir les imatges i els codis CSS i JavaScript comprimits.
#8 Keyword Planner de Google Adwords
Per tal de seleccionar les paraules clau que tenen més cerques a Google, el Planificador de paraules clau de Google Adwords és una excel·lent eina SEO. Per fer-la servir, és necessari registrar-se a Google Adwords però no cal que invertim en anuncis, la plataforma és gratuïta. Amb el Planificador de paraules clau podem obtenir el volum de cerques mensuals, idees sobre noves paraules clau i la competència dels que inverteixen en Google Adwords per aquelles paraules clau (la qual cosa també ens pot donar una idea del volum de competència orgànica).
#9 Google Trends
Google Trends és una eina totalment oberta i gratuïta amb que podem veure les tendències de cerca de determinades paraules clau. Tot i que no dóna números exactes, mostra els increments i les baixades de cerques al llarg del temps, els principals països i les paraules clau variants. Fins i tot pot preveure el volum de cerques en els propers mesos basant-se en les tendències del passat.
#10 Search Console
No podem acabar aquesta llista sense parlar de Search Console i Google Analycs, dues eines fonamentals per la teva estratègia SEO. Search Console és un servei gratuït de Google que ajuda a mantenir la presencia del teu lloc web als seus resultats de cerca. Qui millor per assegurar-te un bon posicionament? Per fer-lo servir, és necessari verificar el lloc web mitjançant un codi o enllaçant el compte amb Google Analytics. Search Console ofereix informació sobre contingut duplicat, errors 404 i usabilitat mòbil, a més de proporcionar el llistat de paraules clau amb més clics, posició al rànking i CTR.