22/02/2016 20 mètodes per augmentar les vendes en comerç electrònic
1. Una veritable atenció al client
Diem veritable perquè ha de ser real. Cuideu els vostres clients i feu que es sentin importants. Només d’aquesta manera aconseguireu un cert compromís per part d’ells i que tornin en el futur. Com es fa? Sigueu atents, envieu e-mails interessant-vos per les seves compres, simplifiqueu i agilitzeu les devolucions, envieu petits regals o mostres amb els paquets, responeu de manera ràpida els seus comentaris i emails... En definitiva, feu que la satisfacció del client sigui una prioritat.
2. Optimització mòbil
Si el vostre ecommerce encara no està optimitzat per a dispositius mòbils, no teniu temps a perdre. Avui dia és molt fàcil tenir una web responsiva. A més, a Prestashop trobem plantilles amb totes les funcionalitats necessàries per donar una bona experiència d’usuari. Les compres a través del mòbil van en augment, ja hi esteu preparats?
3. Juga amb les despeses d'enviament
Afegir productes a la cistella és una cosa fàcil. El problema ve a l’hora de dur a terme la compra, ja que moltes vegades les despeses d’enviament representen un fre important. Per això, cal centrar-nos en aquest aspecte. Potser no podem permetre’ns oferir les despeses d’enviament gratuïtes, però sí quan la compra passa d’un determinat preu, si oferim una tarifa plana o si oferim les despeses d’enviament gratuïtes per les devolucions. Aquests avantatges donaran l’última empremta cap la compra.
4. Sistemes de punts
Una estratègia per millorar la fidelitat del client és el sistema de punts. Si amb cada compra o acció determinada oferim punts bescanviables per regals o diners per altres productes, estarem incentivant la conversió. Quan l’usuari hagi de decidir si comprar a la vostra botiga o a una altra, triarà aquella que més beneficis li aporti, no és així? Si els regals són prou desitjables, el sistema de punts es converteix en una roda viciosa, on es vol acumular més punts i aconseguir regals cada cop més grans.
5. Apropa't amb l'e-mail màrqueting
Molt relacionada amb l’atenció al client, l’email màrqueting busca establir una relació propera amb els usuaris, basada en l’aportació de valor, per tal de dirigir el trànsit cap a la web i augmentar les vendes. Accions com donar la benvinguda, felicitacions de festes i aniversaris, presentació de novetats, oferir ofertes exclusives o la subscripció a la newsletter són alguns dels exemples.
L’email màrqueting també és molt útil quan els usuaris han abandonat la cistella de compra, ja que és una oportunitat per oferir productes semblants o preguntar què és allò que no el convenç per tal de millorar el servei. Us deixem la fórmula de la conversió de l’email màrqueting, explicat pas a pas.
6. Aconsegueix comentaris positius als productes
Un element molt influent a la decisió de compra són els comentaris i opinions d’altres clients. Localitza els clients satisfets i demana’ls que publiquin un comentari a la web. D’aquesta manera reduireu la inseguretat d’altres clients i augmentareu les conversions. Si teniu un sistema de punts, també podeu premiar els comentaris!
7. Vendes Creuades
Consisteix en oferir als usuaris productes o serveis semblants a aquells pels quals s’han interessat. Per exemple, si un usuari ha ficat a la cistella de compra una càmera de fotos, potser també estaria interessat en una funda per desar-la, objectius o una targeta de memòria. Normalment es presenta amb “els clients que van comprar aquest producte també van comprar...” o “potser també t’interessa...”
Aquesta tàctica, per tant, permet augmentar el valor de la comanda a través de productes relacionats. És una acció molt efectiva, ja que apuntem directament als interessos del client.
8. Optimitza el teu sistema de cerca
La cerca del producte perfecte pot convertir-se en un procés molt llarg i complicat per l’usuari si la web no és funcional. Un catàleg massa llarg o un gran nombre de clics fins arribar al producte són alguns dels obstacles que s’enfronta l’usuari i el pot fer marxar. Per això, un dels elements que ajuden a trobar allò que es busca de manera fàcil i ràpida són els sistemes de cerca. Només cal escriure el nom d’allò que es vol i la web ofereix els seus productes.
És molt important que el sistema de cerca de la web estigui optimitzat i doni als usuaris allò que busquen. No és convenient, per exemple deixar que no es mostri cap resultat per aquella cerca, mostrar-ne molt pocs o una llista massa llarga. Cal entendre i adaptar el llenguatge de l’usuari i veure les paraules que funcionen i les que no, per tal de donar una millor funcionalitat a la web.
9. Crea nínxols de mercat
És molt més efectiu adreçar-nos a un públic específic i segmentat que al gran públic, ja que tindran unes necessitats més concretes i semblants i, podrem aportar valor d'una manera més fàcil i efectiva. Els nínxols de mercat tenen característiques i particularitats homogènies i com a tal, demanden productes i serveis que s’ajustin a les seves necessitats concretes.
Aquests nínxols de mercat estan disposats a pagar un extra pels productes i serveis, ja que el mercat general no satisfà les seves expectatives. Trobar-los, per tant, és la clau de tota oportunitat de negoci.
10. Comunica a les xarxes socials
No espereu a què els usuaris entrin a la web per ells mateixos, aneu-los a buscar. Les xarxes socials són una gran eina d’autopromoció, ajuden a trobar nous clients, permeten establir una relació d’aportació de valor, mantenen a l’empresa informada dels canvis de mercat i generen trànsit a la web. Us expliquem els avantatges de les xarxes socials de manera més extensa al següent enllaç.
S'hauria de desenvolupar un pla de comunicació 2.0, amb l’estudi de mercat i l’estratègia pertinent i seguir les accions planificades. Mai hem d’improvisar a les xarxes socials o, almenys, sempre que puguem evitar-ho. A aquest enllaç us donem 5 consells bàsics pel bon ús de les xarxes socials a l’empresa.
11. Preus psicològics
Una de les estratègies més efectives avui dia són les ofertes centrades en el preu. Oferir per exemple, dos unitats al preu de una, descomptes puntuals o els costos d’enviament gratuïts fan que molts usuaris considerin la compra.
Una altra estratègia molt utilitzada és el número 9 (on, enlloc de 50€, xifrem a 49,99€). Segons els psicòlegs, les persones ens fixem en el dígit de l’esquerra, arrodonint sempre cap avall i per això, es veuen com a més barats.
12. Estratègia SEO
L’estratègia SEO és recomanable per a qualsevol web, però té una especial importància en comerç electrònic, ja que per vendre, abans han de trobar-vos. Cal tenir en compte que el SEO actua a llarg termini i per tant, no serveix per promocions a curt termini (aquestes s’han d’anunciar amb anuncis de SEM). El SEO, en canvi, serveix per posicionar la web de forma natural a Google i va lligat a l’optimització de la pàgina, a la creació de continguts i a les xarxes socials.
Cal tenir en compte que, si som una petita empresa o acabem de començar, no podem competir amb el gran mercat, sinó que haurem de buscar nínxols de mercat i posicionar-nos amb paraules long tail, enlloc de paraules clau genèriques.
13. Estratègia SEM a Adwords
Si el que necessites és vendre a curt termini, les campanyes SEM són una bona solució. A més, la creació d’anuncis a Google Adwords no és una tasca difícil i no hi ha pressupost mínim ni permanència.
Amb l’estudi de les paraules clau més convenients i una bona planificació de la campanya podreu ser visibles a les cerques de Google relatives als vostres productes. A més, amb el seguiment de la campanya, podreu modificar o finalitzar la campanya en qualsevol moment.
Els anuncis SEM a Adwords són ideals per ofertes o promocions puntals, ja que permet aconseguir un bon nombre de visites en un curt període de temps.
14. Promocions limitades en el temps
Les promocions limitades en el temps inciten als consumidors a fer compres impulsives, a actuar “ja”, abans que no passi l’oportunitat. Mostreu una oferta atractiva que només estigui disponible durant un període de temps concret o abans que les unitats s’esgotin. Podeu promocionar els vostres productes a través de l’email màrqueting, xarxes socials i una landing page, per exemple.
15. Recupera els clients que no han comprat
I tots aquells usuaris que s’han passejat per la vostra web, han visitat els vostres productes i després han marxat? Són clients que s’han interessat i tenen pensament de comprar però hi ha alguna cosa que no els convenç. Ara podem recuperar-los a través d’estratègies de remarketing i retargeting, en les quals els hi recordem la seva cistella de compra abandonada i proposem altres ofertes atractives que el facin tornar.
Aquestes estratègies tenen altes taxes de conversió, ja que ens dirigim a consumidors amb una predisposició major a la compra.
16. Dóna facilitats
Molt relacionat amb l’atenció al client i l’usabilitat web, el fet de donar facilitats és la clau de la venda. Per exemple, poder comparar de manera simple diferents productes, un mòdul per escollir el dia i la data d’entrega, comunicar que no hi haurà cap problema amb les devolucions o eliminar qualsevol problema de navegació. Tot ha de ser òptim. D’aquesta manera, els consumidors veuran un avantatge que la competència no ofereix.
17. Cuida de les imatges
Les imatges són un dels factors més persuasius en les compres online. Una fotografia de qualitat, on es pugui veure perfectament com és el producte, quina textura té, les seves parts, etc., convencerà molt més i eliminarà els possibles dubtes dels consumidors.
Si és un producte una mica més complex, per què no mostrar el seu funcionament en un vídeo? Penseu que a les compres reflexives, com més informació, millor!
18. Optimitza la velocitat de càrrega
No hi ha res més irritable que una web lenta. Els consumidors no tenen temps a perdre i no tindran pietat en abandonar la pàgina. Una web optimitzada i ràpida guanyarà conversions i millorarà l’experiència d’usuari i el SEO.
Es calcula que per 0,1 segons més que trigui en carregar-se la pàgina, es perdran un 1% de les vendes... Tu mateix!
19. Redueix el nombre de clics durant el procés de venda
Com més llarg sigui el camí que l’usuari faci fins a la compra, més possibilitats hi ha que aquest abandoni la pàgina. Per tant,elimina clics innecessaris, escurça el camí i facilita la compra.
Existeix una teoria, proposada al 2011 per Jeffrey Zeidman, que diu que perquè una web sigui veritablement intuïtiva i usable, l’usuari ha d’arribar a qualsevol contingut en només 3 clics. Tot i que no ens hem de prendre aquesta teoria al peu de la lletra, està demostrat que una bona estructura web, que permeti a l’usuari trobar allò que busca de manera fàcil, influeix notablement en les vendes.
20. Compte amb els errors 404
Els errors “Not Found” 404 poden ser realment frustrants, especialment si els usuaris no troben el que estan buscant. Cal eliminar les URL que estan donant aquests errors amb el Webmaster Tools, tot i que no sempre controlarem tots els errors 404 que es produeixen.
Per això, és aconsellable crear una pàgina d’error personalitzada, és a dir, una pàgina on s’informi a l’usuari que el contingut no està disponible, però donant altres alternatives o productes semblants. Fins i tot trobem pàgines d’error 404 bastant originals i creatives, com aquestes.