24/04/2014 Motius per utilitzar Instagram com empresa o marca
Amb només 3 anys des de la seva creació, Instagram ja compta amb més de 200 milions d’usuaris actius i més de 20 mil milions de fotografies compartides. Davant això, no és d’estranyar que el 40% de les grans empreses tinguin un perfil en aquesta xarxa social.
La seva prevalença cap el contingut visual, igual que Pinterest o YouTube, així com els seus filtres i una gran facilitat d’ús, ha fet d’Instagram una plataforma molt atractiva pels usuaris mòbils.
Però això no vol dir que ara totes les empreses haguem d’anar corrents a fer-nos un perfil a Instagram. Cada xarxa social té una funcionalitat específica i hem d’avaluar abans si la nostra empresa s’adequa o no a la lògica d’aquesta, tot i la seva popularitat.
Per això, a continuació analitzem com és Instagram i us donem els motius pels quals hauríeu d'utilitzar-lo, o no.
- Instagram es compon fonamentalment de fotografies. Això vol dir que la teva empresa ha de tenir imatges rellevants i d’interès que pugui publicar de forma periòdica. Del contrari, no tindria sentit estar-hi.
- Instagram és una xarxa social, no un aparador. Com qualsevol altra xarxa social, has d’utilitzar #hashtags, ser constant amb les teves publicacions, generar conversa amb els teus fans, concursos, etc. Mai estar per estar!
- Istagram es basa en l’utilització de filtres d’estil vintage. Si no entres en aquesta lògica o la teva empresa no té res a veure amb aquesta filosofia, tampoc tindrà massa sentit.
- Instagram és una aplicació mòbil. Si la teva empresa depèn de la publicitat mòbil, potser sí que és convenient un perfil en instagram, però si el mòbil no representa un mitjà important a la teva estratègia, pensa-t’ho.
- Instagram és utilitzada bàsicament per joves. El teu públic objectiu s’adequa a aquest perfil? Si els joves no representen una bona part del públic al qual et dirigeixes, l’estratègia no serà efectiva.
- Instagram és utilitzada per les empreses per transmetre valors corporatius de la marca, no per mostrar cadascun dels productes del seu catàleg (almenys que tinguin un estil vintage). Per exemple, RedBull mostra imatges d’esdeveniments esportius de risc, no de la beguda.
També és utilitzada per mostrar fotografies creatives, d’esdeveniments de l'empresa o on apareguin amb els seus clients. Tot això sempre i quan pugui tenir un cert interès per part dels usuaris i entri en aquesta lògica vintage.