11/01/2019 9 Tendències digitals pel 2019
Què passarà en l’àmbit del màrqueting digital en 2019? A continuació mostrem les 9 tendències en l'entorn digital més destacades del 2019.
1 - Fast content
Vivim en l’era dels micro moments. Ens connectem a Internet per mitjà del mòbil en un context de navegació ràpida, curta en el temps i moguda per impulsos. Els continguts breus i instantanis ja són tendència i continuaran sent-ho aquest 2019. Podem veure un clar exemple a les stories de les xarxes socials.
Aquest serà un dels principals reptes pels creadors de continguts, que haurem de captar l’atenció dels usuaris en pocs segons amb continguts d’alta qualitat. Depenent del tipus de d’empresa o marca, el fast content serà una molt bona opció per connectar amb el públic.
2 - Social Shopping
Fins ara les estratègies a les xarxes socials tenien l’objectiu de portar trànsit al lloc web, per finalitzar la venda allà. Però això té el risc de perdre els usuaris durant el procés. Amb el Social Shopping, en canvi, els usuaris poden comprar productes/contractar serveis a la mateixa xarxa social. Ho podem veure a Facebook Marketplace i Instagram Shopping.
3 - Publicitat en les stories de Whatsapp
Encara que els creadors de Whatsapp sempre han tingut la filosofia de no mostrar anuncis a la plataforma, al 2019 podrem començar a veure com aquest ideal es trenca. Mark Zuckemberg vol rendibilitzar l'app i ja sabem que serà mitjançant la publicitat. Concretament, Whatsapp mostrarà anuncis a les stories de l’aplicació, dins de la secció “Estados”.
Cal dir que els stories de Whatsapp no són tan utilitzats com a Instagram i haurem de veure com afecta aquest canvi, si la comunitat ho veu amb bons ulls o si els usuaris deixaran de fer servir aquesta part a causa de la irrupció de la publicitat.
4 - L'auge de la intel·ligència artificial
El 2019 també serà un any d’estratègies personalitzades més sofisticades. Àrees com l’email màrqueting, l’atenció al client mitjançant xatbots, la publicitat digital o fins i tot la creació i curació de continguts són exemples de l’aplicació d’intel·ligència artificial. Per als que ens hi dediquem podrem comprovar com el fluxe de treball serà més àgil i fàcil, gràcies a les automatitzacions.
Cal destacar però, que la majoria dels professionals encara basen les seves decisions de negoci en la intuïció, enlloc de basar-se en dades reals. Per sort, la tendència del Data Driven Marketing està en auge.
5 - Augment de les cerques per veu
Sembla ser que les cerques per veu agafaran força al 2019 i els tècnics SEO haurem d’adaptar les estratègies per treballar keywords basades en com parlen enlloc de com escriuen els usuaris. Això es tradueix en frases més naturals, paraules col·loquials i consultes més llargues. Com a dada, per al 2020 es preveu que la meitat de les consultes a Google estaran basades en veu.
6 - El contingut vídeo continua marcant tendència
Per a nosaltres, el vídeo serà la TOP tendència del 2019. La majoria dels usuaris prefereixen consumir un vídeo abans de llegir un article. A més, el vídeo ajuda a obtindre millors resultats en diferents estratègies de màrqueting. Per exemple, segons Hubspot, si afegim un vídeo al butlletí que enviem per correu electrònic, els resultats augmenten sobre la taxa de clics entre un 200-300%. A les pàgines d’aterratge, incorporar un vídeo suposa augmenta un 80% la taxa de conversió.
Però a banda d’accions concretes, les marques s’han de replantejar la possibilitat de crear continguts de vídeo de manera periòdica i Youtube és la plataforma de vídeo per excel·lència. Al 2019 per tant, serà important conèixer els hàbits de cerca a Youtube i aconseguir un bon posicionament a la plataforma.
7 - La venda per mitjà d'Amazon i la tendència dels marketplaces
Amazon és el marketplace més gran del món i el primer canal de venda online a Espanya. Tenint en compte que una de cada tres comandes online es realitzen mitjançant un marketplace, no és d’estranyar que cada cop més marques optin per vendre els seus productes en algun d’aquests canals. De fet, prop del 45% de les botigues online opera en un marketplace. Això permet arribar a un major nombre d’usuaris, diversificar els ingressos i augmentar la facturació.
A més, es calcula que per 2020, Amazon serà la tercera plataforma publicitària, després de Google i Facebook. Estem davant d’un punt d’inflexió en la manera de vendre online?
8 - La irrupció dels microinfluencers
Els influencers sempre han constituït una manera important d’impulsar les vendes, guanyar visibilitat i aconseguir els nostres objectius de màrqueting. Una persona amb una gran comunitat de seguidors recomana o utilitza un producte i això es tradueix en grans beneficis per l’empresa. Ara, en canvi, apareix un nou concepte relacionat: els microinfluencers.
Aquests, a diferència dels influencers tradicionals, tenen menys seguidors però són de major qualitat, pertanyen a un nínxol més concret i tenen una major credibilitat. Que una persona famosa nacional o internacionalment recomani un producte està molt bé, però que una persona menys coneguda especialitzada en un tema concret i amb un nombre important de seguidors recomani el mateix producte està encara millor: el missatge és més efectiu, ja que arriba a les persones adequades i la confiança en aquella persona també és major.
9 - La publicitat programàtica
La publicitat programàtica és un tipus de publicitat centrada en l’audiència enlloc dels espais publicitaris. Es tracta d’un procés semiautomàtic basada en Big Data i que representarà 2/3 parts de les pantalles digitals al 2019.