17/09/2014 Prepara't per les 5 noves tendències de màrqueting del 2015

Encara queden uns mesos pel 2015, però ja podem fer el pronòstic de les tendències de màrqueting que marcaran el nou any. Més val estar preparats...

1. Micro-targeting i Big Data

Parlar a la gran massa és com no parlar a ningú. Per aconseguir un bon engagement i implicació per part dels usuaris els hem de tractar de forma individual, amb missatges propers i personalitzats.  Per fer-ho, abans hem d'identificar petits nínxols de mercat, amb interessos i necessitats comuns, i conèixer-los a fons, per tal d'oferir-los el missatge, la manera i el canal que volen. És aquí on entra en joc en Big Data.

Actualment, el 70% de les empreses fracassen per no conèixer a fons els seus clients.

El Big Data recull i analitza una gran quantitat de dades, de manera que permet micro-segmentar els usuaris i dur a terme accions de micro-targeting, molt més efectives que les accions tradicionals.

2. Domini mòbil

 

Durant aquests anys hem pogut experimentar el gran auge dels dispositius mòbils (el consum d'Internet al mòbil es situa prop del 80%) i al 2015 continuarà augmentant el seu domini, fins a convertir-se en veritables protagonistes. És per això que les nostres accions giraran entorn de l'experiència d'usuari d'aquests dispositius, el que es tradueix en webs responsives (i no versions mòbils), ràpides i amb una gran facilitat d'ús (usabilitat). Això cobra encara més importància al sector de l'e-commerce, ja que els compradors no s'esperaran fins arribar a casa per comprar. En aquest context, és necessari que la compra sigui fàcil, ràpida i sense cap tipus d'incidència.

Al 2015, els espanyols gastaran més de 6.000 milions d'euros  en compres a través del móbil.

3. El màrqueting Automation en augment

 

Les accions de micro-targeting, així com la gestió de les campanyes, la integració CRM o el màrqueting analític necessiten processos automàtics que agilitzin i millorin l'eficiència de les accions. El màrqueting Automation permet a les empreses simplificar, automatitzar i mesurar les tasques de màrqueting, així com els fluxos de treball de l'empresa. El màrqueting Automation esdevenirà essencial a qualsevol escala, ja que és la base dels missatges personalitzats i el màrqueting a temps real.

Segons Sirius Decision, es prevé un creixement del màrqueting Automation del 50% durant el 2015.

4. Xarxes socials: Prepara't per a pagar

Els dies de les publicacions no pagades estan arribant al seu final. A partir del 2015, si volem arribar als nostres usuaris de forma significativa, haurem de pagar. Ja vam explicar a un altre article com Facebook disminuïa l'abast de les publicacions orgàniques a favor de les pagades (concretament un 44% menys de visibilitat). Twitter, Linkedin, Pinterest i fins i tot Instagram també estan potenciant les seves publicacions patrocinades i anuncis, com la forma més efectiva d'arribar al públic objectiu.

Probablement, si en un futur no paguem les publicacions, molt poca gent veurà els nostres missatges.

Al 2015 no podrem passar per alt aquesta tendència i les empreses hauran de replantejar la seva estratègia de Social Media cap a publicacions patrocinades.

5. Centra't en el contingut

 

Les empreses volen establir relacions sòlides amb els seus clients actuals i potencials i una de les millors formes per aconseguir-ho és a través d'una bona estratègia de continguts. Al 2015, les empreses s'hauran de centrar en continguts de qualitat, útils i rellevants, que a més de ser informatius, entretinguin a l'usuari. Les visites seran importants, sí. Però encara serà molt més important l'experiència d'usuari. Google ja fa temps que es pren molt en compte el temps de visita, la taxa de rebot o la velocitat de càrrega. Facebook, al seu torn, també està començant a valorar molt més l'experiència d'usuari, ja que es fixarà en el temps de visita dels enllaços a la plataforma i penalitzarà aquells que no mantinguin l'atenció dels usuaris.

Tant Google com Facebook valoren més l'experiència d'usuari que el nombre de visites.

Els nostres continguts hauran de respondre a exigències més altes i per tant, es farà necessari la contractació de professionals, que redactin d'una manera molt més òptima i eficient, amb la capacitat de sintetitzar en poques paraules, tot allò que volem transmetre. Tot això, acompanyat del gran poder de la imatge i el vídeo, que seguiran donant valor afegit als continguts, augmentant el percentatge de clics i millorant el posicionament.