22/07/2010 5 avantatges i 5 desavantatges de Facebook com empresa

Facebook compta amb prop de 20 milions d'usuaris actius al nostre país i és la principal xarxa social per seguir a marques. Com a empresa B2C, estar a Facebook té molts avantatges i això fa que molts es plantegin obrir una pàgina a Facebook. Però no tot són beneficis a la xarxa social de Mark Zuckemberg. També hi ha coses negatives, que no són poques.

Entre els punts a favor de la famosa xarxa social, la famosa revista Horizont enumera els següents:

1. Proximitat al client

Facebook propicia el diàleg directe entre empresa i client, el que es tradueix en autenticitat i credibilitat.

2. El boca a boca

Els usuaris de Facebook s'impliquen en les campanyes promocionals de les empreses i en aquest sentit contribueixen a difondre-la entre altres persones. És a dir, la xarxa social de Mark Zuckerberg fomenta la viralitat.

3. En temps real

Les pàgines de fans a Facebook possibiliten el feedback en temps real amb l'usuari.

4. Targeting

Facebook permet a l'anunciant dirigir-se a un determinat tipus de públic en funció dels seus interessos.

5. Gran abast

La xarxa social de Mark Zuckerberg compta avui en dia amb més de 500 milions d'usuaris a tot el món. A més, tot i que una pàgina té pocs fans, el seu abast a la xarxa de xarxes és molt ampli.

 

Quant als desavantatges de Facebook com a plataforma al servei del social mitjana màrqueting, Horizont cita les següents:

1. Resistència de l'usuario a la publicitat

Facebook és fonamentalment una eina per a la interacció social. L'acceptació de la publicitat per part de l'usuari en aquesta xarxa social és encara escassa.

2. Gran esforç

El diàleg directe amb el client a Facebook comporta un gran esforç, ja que els continguts han de ser rellevants i cal actualitzar constantment. Hi ha moltes empreses que no estan en condicions de fer aquest esforç per absència d'estructures.

3. Pèrdua de control

A una campanya promocional o publicitària duta a terme a Facebook, l'anunciant té escàs poder sobre ella perquè no controla la plataforma utilitzada per al seu llançament. A més, mesurar l'abast d'una campanya és més senzill en mitjans publicitaris tradicionals que a Facebook.

4. Una moda pasatgera?

El mercat de les xarxes socials és un sector emergent i com a tal alberga cada vegada a més empreses. Altres competidors podrien en el futur fer ombra a Facebook.

5. Poc abast orgànic

Moltes pàgines de fans a Facebook arriben només a una petita majoria molt dispersa, que no és representativa del mercat global.