15/02/2018 Errors greus que fan perdre clients en comerç electrònic

Moltes vegades ens venen projectes web amb greus errors o propietaris que tenen formes de pensar totalment errònies en el seu comerç electrònic. Això és el que probablement estàs fent malament a la teva botiga online:

 

1) Posar la mateixa descripció de producte que proporciona el fabricant

Sovint ens trobem que, per falta de temps, les descripcions a les fitxes de producte són un copy-paste del catàleg del fabricant. Aquest és un greu error. En primer lloc perquè igual que tu, segur que hi ha altres botigues que han fet el mateix i gairebé no hi ha distinció entre una i l’altra. Oferir una descripció que aporti valor als consumidors és un gran avantatge competitiu. Per altra banda, disposar dels mateixos textos que altres pàgines web és molt negatiu pel posicionament web orgànic, la qual cosa et podria estar penalitzant.

En resumides comptes, encara que disposis d’un ampli catàleg i poc temps, és molt important disposar de descripcions de producte que venguin. Sigues original! I si no ho pots fer tu, sempre pots contractar un servei de redacció de continguts.

 Descripció original


2) No optimitzar el temps de càrrega

Penses que el temps de càrrega de la teva botiga és “el normal” i que la velocitat depèn de la connexió que tingui l’usuari a Internet? Error!

Com a propietaris d’una botiga online i sabent que per cada segon de càrrega de més es perden clients, és gairebé una obligació optimitzar la velocitat del web. Si més no, no costa res comprovar el temps de càrrega amb PageSpeed Insights, l’eina grauïta de Google.

Aquí algunes dades:

    • Segons Pingdom temps de càrrega mig d’una pàgina és de 3:21 segons.
    • Un 22% dels usuaris tanca la pestanya si el web triga més de 3 segons en carregar-se per complert.
    • Les empreses que no saben adaptar les seves pàgines a dispositius mòbils obtenen un 40% de conversions.
 

 

  

3) No comptar amb una estratègia d’enviament gratuït

Si tens uns costos d’enviament elevats estàs perdent clients. Segons la majoria d’estudis, les despeses d’enviament són la principal causa d’abandonament del carret de compra. És molt habitual que un nou client trobi el producte i preu que busca, l’afegeixi al carret de compra i al comprovar que el preu de la comanda augmenta amb la suma del transport, tiri enrere i abandoni la compra.

 

L’estratègia ideal és oferir l’enviament gratuït per les compres del mateix país (sense comptar les províncies que puguin suposar un cost més alt). Però si tens un baix marge de benefici i no pots assumir els costos d’enviament també pots oferir enviament gratis a partir d’un cert volum de compra. Aquesta estratègia té un avantatge extra, ja que incita l’usuari a afegir més productes per tal d’arribar a la quantitat mínima i aconseguir les despeses d’enviament gratuïtes.

El que fan moltes botigues és incloure part dels costos de l’enviament al preu dels productes, per tal que després no vegin que el preu s’incrementa.

 

4) Esborrar els productes que no es troben en stock

Esborrar (o ocultar) els productes esgotats farà que apareguin errors 404 al web, afectant negativament tant a l’experiència d’usuari com al posicionament SEO. El més adequat és aplicar una redirecció 301 cap un altre producte similar o la pàgina de categoria.

Aquesta acció farà traspassar la força que tenia la URL del producte cap a la pàgina on apunti la redirecció.

 

 

Tens algun dubte? Contacta amb nosaltres sense compromís i t'aconsellem sobre el teu cas concret.

T'ha agradat l'article? Si us plau, comparteix-lo a les xarxes socials perquè més persones puguin saber els principals errors en comerç electrònic.